نظامیان آمریکایی مشغول بازسازی پایگاه‌های خود در شمال سوریه هستند

نظامیان آمریکایی مشغول بازسازی پایگاه‌های خود در شمال سوریه هستند
شنبه 11 آبان 1398 - 11:22

خبرنگار آناتولی از شمال سوریه گزارش داد که نظامیان آمریکایی بعد از بازگشت به شهر عین‌العرب، مشغول بازسازی پایگاه‌های تخریب‌شده خود در جریان عملیات نظامی ترکیه هستند.

العالم - سوریه

در ادامه بازگشت نظامیان ایالات متحده به شمال سوریه و آغاز مجدد گشت‌زنی آنها در مناطق نزدیک به مرز ترکیه، گفته می‌شود آمریکایی‌ها به بازسازی پایگاه‌های نظامی خود روی آورده‌اند.

خبرنگار میدانی خبرگزاری «آناتولی» از مناطق شمال شرقی سوریه گزارش داد که نظامیان آمریکایی بعد از عقب‌نشینی از پایگاه خود در شهر «عین‌العرب» (یا همان کوبانی) در پی آغاز عملیات نظامی «چشمه صلح» ترکیه، اکنون به این منطقه بازگشته و مشغول بازسازی پایگاه خود هستند.

بر این اساس، 50 خودروی نظامی آمریکا و تعدادی کامیون با پلاک عراقی در ساعات پایانی روز جمعه از طریق جاده استراتژیک «اِم 4» مابین دو شهر «منبج» و «قامشلی» خود را به روستای «صرین» رساندند و پس از آن به کوبانی رفتند.

روستاهای صرین و صابیت در 30 کیلومتری جنوب مرزهای ترکیه و از توابع شهر عین‌العرب است که نظامیان آمریکایی بعد از آغاز عملیات نظامی ترکیه و بمباران این شهر، مناطق مذکور را ترک کرده و عقب‌نشینی کردند. پایگاه‌های آمریکایی‌ها نیز در این منطقه تخریب شده بودند.

پیش از این خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابعی در گروه شبه‌نظامی کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (س.د.ف) گزارش داده بود چندین خودروی نظامی زرهی که پرچم آمریکا روی آنها نصب بود، در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه و همچنین میادین نفتی این کشور گشت‌زنی کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها