حزب سودانی، امارات و عربستان را به توطئه برای ناکام گذاشتن انقلاب متهم کرد

حزب سودانی، امارات و عربستان را به توطئه برای ناکام گذاشتن انقلاب متهم کرد
شنبه 11 آبان 1398 - 11:52

حزب «الشیوعی» سودان که یکی از اعضای ائتلاف احزاب آزادی و تغییر است، امارات و عربستان سعودی را به توطئه برای ناکام گذاشتن انقلاب سودان متهم کرد.

العالم - افریقا

«محمد مختار الخطیب» دبیرکل حزب الشیوعی یکی از اعضای ائتلاف «قوی الحریة و التغییر»(احزاب آزادی و تغییر) ضمن متهم کردن امارات و عربستان سعودی به توطئه علیه انقلاب سودان، خواستار خروج نظامیان سودانی از ائتلاف عربی علیه یمن شد.

الخطیب گفت که ما از دولت انتقالی می‌خواهیم تمامی توافقنامه‌هایی که دولت غیرقانونی سودان با طرف‌های بیگانه امضا کرده، لغو کند و نیروهای سودانی را از ائتلاف عربی در یمن خارج کند.

وی بر مخالفت حزبش با دخالت در امور دیگر کشورها و وجود نیروهای سودانی در میان نیروهای افریکام (فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا) و نیز به خطر انداختن امنیت کشور و سلامت ملت آن تأکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، دبیرکل حزب الشیوعی همچنین گفت که حزب وی نمی‌خواهد بار دیگر تجربه موشک‌باران کارخانه الیرموک در خارطوم تکرار شود. رژیم صهیونیستی در اکتبر ۲۰۱۲ کارخانه الیرموک حاوی مهمات در جنوب خارطوم را هدف قرار داد.

او با انتقاد شدید از موضع امارات و عربستان سعودی در قبال انقلاب سودان، گفت: شعارهای دسامبر برخی کشورها را وحشت‌زده کرد و به دلیل ترس از احتمال انتقال انقلاب سودان به ملت‌های خود، به توطئه علیه انتفاضه و انقلاب سودان روی آوردند، امارات و عربستان متحد و دوست رژیم عمر البشیر بودند و در همان روزهای نخست انقلاب به انجام تحرکاتی برای منحرف کردن انقلاب اقدام کردند.

الخطیب همچنین به اقدام امارات و عربستان سعودی برای تماس با برخی گروه‌های سیاسی و رهبران برجسته معارض جهت انجام تغییرات ریشه‌ای در سودان و تغییر مسیر انقلاب اشاره کرد و افزود که در خانه تاجران سودانی و برخی اعضای گروه آزادی و تغییر و اعضای شورای نظامی ضیافت شام برپا می‌کردند.

جولای گذشته یکی از مسئولان شورای نظامی سابق سودان گفت که برخی رهبران این شورا با تعدادی از رهبران ائتلاف «احزاب آزادی و تغییر» و مشارکت سفرای چهار کشور، نشستی را برگزار کرده‌اند.

«یاسر العطا» نایب رئیس کمیته سیاسی شورای نظامی نیز در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفته بود که این نشست به همت چند تاجر سودانی و با حضور سفرای عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا برگزار شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها