درگوشی/

حمیدتی هم دست بن سلمان را در حنا گذاشت؟

حمیدتی هم دست بن سلمان را در حنا گذاشت؟
شنبه 11 آبان 1398 - 22:53

گفته می شود که " محمد حمدان دقلو" معاون رئیس شورای حاکمیتی و رئیس نیروهای واکنش سریع در سودان که به حمیدتی معروف است، دستور داد که 10 هزار نفر از نیروهای سودانی که درکنار ائتلاف سعودی – اماراتی علیه ملت یمن می جنگند، به علت خطرات امنیتی علیه سودان، به کشور بازگردند.

العالمدرگوشی

همچنین مطبوعات سودانی به نقل از حمدان دوغلو در نشستی سه جانبه با حضور نمایندگان شورای حاکمیتی و دولت و گروه های آزادی و تغییر نوشتند : به جای نیروهایی که به خارطوم بازگشتند، نیروهای جدید به یمن نخواهیم فرستاد.

همچنین گفته شده است که علت اصلی این اقدام، نگرانی سودان از فعالیت عناصر مسلح بوکوحرام است که در جنوب غربی مرزهای سودان فعالیت می کنند، اما واقعیت آنگونه که گفته شد، نیست، بلکه تصمیم خارج کردن نیروها به علت خسارت های سنگینی است که نیروهای سودانی در یمن متحمل شده اند.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره مجموع تلفات مزدوران ارتش سودان در یمن از آغاز حمله به این کشور ، گفت که 8 هزار نفر کشته و زخمی شده اند که تعداد کشته ها 4253 نفر بوده است.

تصمیم به خروج نیروهای سودانی از یمن، همچنین به منظور بهبود وجهه حمیدتی است که به ارتکاب جنایت های جنگی در دارفور و نیز به دست داشتن در کشتار فرماندهی کل در ژوئن گذشته متهم است.

وی در آن زمان، به نیروهایش دستور داد که تحصن مقابل مقر فرماندهی را با توسل به زور متفرق کنند که بر اثر آن، حدود 100 نفر کشته و حدود 200 نفر مجروح شدند.

وی همچنین با این تصمیم می خواهد تصویر ترسیم شده از وی در اذهان مردم سودان مبنی بر اینکه وی مرد عربستان و امارات در سودان است، از بین ببرد.

همچنین به نظر می رسد که خروج نیروهای سودانی از جنگ یمن که گفته می شود تعداد آنان به 30 هزار نفر می رسد، تحت فشار افکار عمومی سودان صورت می گیرد که شعار خارج کردن نیروهای سودانی از یمن را به عنوان خواسته ای مردمی سر می دهند.

حزب کمونیست سودان که یکی از احزاب تشکیل دهنده گروه های اعلام آزادی و تغییر است که در قدرت با شورای نظامی مشارکت دارد، از طریق "محمد مختار الخطیب" دبیر کل این حزب از دولت انتقالی خواسته است که همه توافق هایی را که دولت غیرقانونی با طرف های خارجی امضا کرده است، برهم زند و فوراً از محور رجعت گرای عربی خارج شود و نیروهای سودانی را از یمن خارج کند.

به نظر می رسد که خارج شدن از ائتلاف جنگ علیه یمن همچنان ادامه دارد و فقط خود متجاوز یعنی عربستان سعودی باقی مانده است که معقتد است با خریدن ارتش ها از مزدوران می تواند ، ملت یمن را تسلیم کند.

امروزه و با گذشت 5 سال از شروع جنگ یمن، عربستان با همه قدرت و نفوذ و ثروتی که دارد، برای حفظ مرزها و امنیت و اقتصاد و ثبات خود که تحت حملات رزمندگان یمنی با مشکل و اخلال روبرو شده است، تلاش می کند.

پربیننده ترین خبرها