صدور حکم‌های سنگین برای 39 اسیر زن در زندان‌های فلسطین اشغالی

صدور حکم‌های سنگین برای 39 اسیر زن در زندان‌های فلسطین اشغالی
يکشنبه 12 آبان 1398 - 20:28

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد، همچنان 39 اسیر زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند، شرایط برخی از آنها واقعا بد است و تل‌آویو احکام سنگینی برای آنها صادر کرده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد، ۳۹ اسیر زن فلسطینی همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، این کمیته افزود، زمان اسرای زن در زندان «دامون» نگهداری می‌شوند به جز اسیر «هبه اللبدی» که ۴۱ روز از اعتصاب غذای وی می‌گذرد و در درمانگاه «الرمله» نگهداری می‌شود و اسیر مجروح «سهیر اسلیمیه» که در بیمارستان «شعاری تصیدک» است.

در ادامه این گزارش آمده، برای ۲۸ اسیر زن احکام حبس متفاوتی صادر شده که بیشترین آنها شانزده سال است و سه اسیر زن یعنی هبه اللبدی، آلاء بشیر و شروق البدن تحت بازداشت موقت یا اداری هستند و احکام هشت اسیر هنوز صادر نشده است.

بر اساس گزارش کمیته امور اسرا وضعیت سلامتی برخی از این اسرا اصلا خوب نیست که خطرناک‌ترین آنها «اسراء جعابیص، سهیر اسلیمیه، هبه اللبدی، شروق دویات، مرح باکیر و امل طقاطقه» هستند؛ این اسرا از بیماری‌ و جراحات ناشی از اصابت گلوله یا سوختگی در رنجند و درمان‌های لازم را دریافت نمی‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده، در بین اسرای زن شانزده مادر وجود دارد که مجموعا ۵۴ فرزند دارند. برخی از آنها مانند «ایناس العصافره» به همراه همسرانشان بازداشت شده‌اند و حالا فرزندان آنها هیچ سرپرستی ندارند.

کمیته امور اسرا اعلام کرد، رژیم صهیونیستی برای برخی اسرای زن احکام جنون آمیزی صادر کرده مانند اسیر شروق دویات که به شانزده سال زندان و هشتاد هزار شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) محکوم شده است.

شاتیلا ابوعیاده نیز به شانزده سال زندان؛ «عایشه الافغانی و میسون الجبالی» به پانزده سال، «نورهان عواد» به سیزده سال، اسرا جهابیص مجروح به یازده سال حبس محکوم شده‌اند و مدت زمان حبس «فدوی حماده، امانی الحشیم و ملک سلیمان» ده سال است.

فارس

پربیننده ترین خبرها