تظاهرات مردم عراق در حمایت از مرجعیت + فیلم

دوشنبه 13 آبان 1398 - 15:08

تظاهرات در عراق که در راستای مطالبات اقتصادی آغاز شده است وارد دهمین روز خود شد.

العالم - عراق

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در بیانیه گفت که این تظاهرات اغلب اهداف خودا را محقق کرده است و قوای سه گانه حکومتی را به تجدید نظر در مواضع وادار کرد و تاکید کرد که تهدید منافع نفتی عراق خطری بسیار مضر برای کشور است.

عبدالمهدی همچنین خواستار بازگشت زندگی طبیعی در سطح کشور و بازشدن بازارها و مدارس و دانشگاه ها شد و همچنین بر ضرورت تفکیک بین عناصر مخرب و مطالب حقه مردک تاکید کرد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز بر موفقیت طرح قانون جدید انتخابات و تقدیم آن به پارلمان طی این هفته تاکید کرد و افزود: "این قانون جدید در آینده احترام به رای مردم را بیش از پیش تضمین کرده و عدالت را در صحنه رقابت های سیاسی محقق می کند".

در بغداد پایتخت عراق تظاهراتی در حمایت از توصیه های مرجعیت دینی مبنی بر حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز و ضرورت حفاظت از اماکن عمومی برگزار شد.

همچنین معترضان راه های اصلی در شهرهای بغداد، میسان، بصره و مناطق نفتی شهر ام القصر را بستند، در استان های ذی قار و واسط ادارات کشور به حالت تعطیل در آمدند. شرکت اداره بنادر عراق گفت که بسته شدن بندر ام القصر روزانه 10 میلیون دلار به اقتصاد عراق ضربه می زند.

پربیننده ترین خبرها