۸۳ تروریست تکفیری در شبه جزیره سینا کشته شدند

۸۳ تروریست تکفیری در شبه جزیره سینا کشته شدند
دوشنبه 13 آبان 1398 - 18:18

ارتش مصر روز دوشنبه اعلام کرد که طی بیش از یک ماه اخیر ۸۳ تروریست تکفیری در شبه جزیره سینا به دست نیروهای ارتش این کشور کشته شدند.

العالم ـ مصر

بنا بر گزارش پایگاه خبری وزارت دفاع مصر، فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال تلاش نیروهای مسلح و پلیس مصر از ۲۸ سپتامبر گذشته (۶ مهر) تا امروز موفق شدند ۱۴ مخفیگاه و دو تونل متعلق به تروریست ها را در شبه جزیره سینا ویران کنند.

طبق این بیانیه، ۱۱۵ جیپ نظامی ، ۳۳ خودروی نظامی و ۹۳ موتور سیکلت متعلق به عناصر ترویستی نیز بوسیله نیروهای مسلح مصر نابود شدند.

وزارت دفاع مصر همچنین اعلام کرد که ارتش این کشور ۸۳ عنصر تروریستی که ۶ تن از آنها خطرناک بودند را کشته و ده ها سلاح و تجهیزات نظامی از آنها را در شمال و مرکز سینا کشف و ضبط کردند.

بنابراین بیانیه، ۳۷۶ بمب که توسط عناصر تروریستی برای هدف قرار دادن نیروهای مسلح کار گذاشته شده بود، نیز شناسایی و منفجر شد.

نیروهای ارتش مصر در ادامه این عملیات توانستند ۶۱ فرد مجرم و تحت پیگرد را دستگیر کنند.

ارتش مصر همچنین اعلام کرد که ۴ هزار و ۷۰۷ نفر از اتباع کشورهای مختلف که سعی داشتند به طور غیرقانونی مهاجرت کنند توسط نیروهای گارد مرزی دستگیر شدند.

فعالیت گروه‌های تروریستی در سینای شمالی مصر متمرکز است، اما این گروه‌ها گاهی حملاتی را در مرکز و جنوب سینا و یا دیگر شهرهای مصر نیز انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، شبه جزیره سینا حدود ۶۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، از شمال به دریای مدیترانه و از جنوب به دریای سرخ مشرف است.

خطرناک‌ترین این گروه‌ها، گروه موسوم به «ولایت سینا» است که با گروه تروریستی «داعش» بیعت کرده است.

این حملات از زمان سرنگونی «محمد مرسی» رئیس جمهوری پیشین مصر در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) تشدید شده است.

پربیننده ترین خبرها