4 کشته و 10 زخمی در بمباران هوایی یک روستا در شمال مصر

4 کشته و 10 زخمی در بمباران هوایی یک روستا در شمال مصر
يکشنبه 28 مهر 1398 - 11:33

جنگنده‌های مصری با بمباران یک روستا در شبه جزیره سینا، موجب کشته شدن 4 تن و زخمی شدن 10 نفر دیگر شدند.

العالم - مصر

جنگنده‌های مصری شب گذشته (شنبه) روستای «ابوالعراج» در جنوب شهر «الشیخ زوید» را در شبه جزیره سینا بمباران کردند که تاکنون کشته شدن چهار غیر نظامی و مجروح شدن ۱۰ نفر گزارش شده است.

به نوشته وبگاه خبری العربی الجدید، منابع مطلع در بیمارستان «العریش» با اعلام این خبر گفتند که حال زخمی‌ها وخیم است.

منابع محلی در بیان جزئیات حادثه گفتند که بمباران هوایی منازل مسکونی را هدف قرار داد. «فرحه ابراهیم» (۹۰ ساله)، «محمد مسعود» (۱۰ ساله)، «آیه جمعه عید» (۲۴ ساله) و «رانیان جمعه عید» (۲۸ ساله) جزو کشته شدگان هستند.

پس از این حمله، شبکه‌های اجتماعی در مصر از مردم خواستند تا برای اهدای خون به بیمارستان «العریش» بروند.

این دومین بمباران غیرنظامیان در شبه جزیره سینا در عرض یک هفته است. در تاریخ ۲۱ مهر گذشته نیز یک پهپاد ارتش مصر خودروی کشاورزان در چهار کیلومتری جنوب شهر «بئر العبد» را هدف قرار داد که در پی آن نه نفر کشته و شانزده تن دیگر زخمی شدند. هشت از کشته شدگان عضو یک خانواده بودند.

مخالفان السیسی پس از این حمله هشتک «#السیسی_یقتل_اهالی_سیناء» را در صفحات مجازی انتشار دادند. هنوز هیچ مقام رسمی به این حملات واکنش نشان نداده است.

دولت مصر می‌گوید که در حال مبارزه با تروریسم در شبه جزیره سینا است. شبه جزیره سینا به علت شکل جغرافیایی و زیست عشیره‌ای که دارد، از سال ۲۰۱۱ به محلی مناسبی برای حضور گروه‌های شبه‌نظامی افراط‌گرا تبدیل شده است.

همزمان با هدف قرار دادن غیر نظامیان، اهالی این منطقه به کوچ اجباری و تخلیه خانه‌های خود نیز اعتراض دارند. «عبدالفتاح السیسی» هفته گذشته در جمع نیروهای مسلح این کشور در پاسخ به این اعتراضات مدعی شد که دولت مصر در ازای تخلیه خانه‌ها و مزارع کشاورزی پول آن را به صاحبانش پرداخته است.

او به اهالی شبه جزیره سینا گفت که تروریست‌ها در میان آنها مخفی شده‌اند و آنها باید با ارتش و نیروهای امنیتی مصر همکاری کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها