بازتاب راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه های چین

بازتاب راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه های چین
دوشنبه 13 آبان 1398 - 20:52

رسانه های چین روز دوشنبه برگزاری راهپیمایی و گردهمایی روز ۱۳ آبان مصادف با چهلمین سالگرد اشغال لانه جاسوسی آمریکا را به طور گسترده بازتاب دادند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

خبرگزاری شینهوا گزارش کرد که شمار زیادی از دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در کنار دیگر اقشار این ممکلت، در این مراسم شرکت گسترده ای داشتند.

بنا به این گزارش ها، راهپیمایان و کسانی که در این سالگرد شرکت کرده بودند با دادن شعارهایی چون مرگ بر شیطان بزرگ، انزجار خود را از سیاست های سلطه جویانه و جاه طلبانه آمریکا اعلام کردند.

گزارش «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین هم حاکی است به غیر از تهران چنین مراسمی در شهرها و استان های مختلف ایران برگزار شده است.

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ هم گزارش کرد این مراسم در مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران با حضور پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان ایرانی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این گزارش آمده است که راهپیمایان، دانش آموزان و دانشجویان، پلاکارت ها و دست نوشته هایی در اختیار داشتند که بر روی آنها شعارهایی علیه سیاست های دولت آمریکا و بخصوص ضد ایران به چشم می خورد.

گزارش این نشریه حاکی است که سال ۱۹۷۹ میلادی شماری از دانشجویان ایرانی در جریان اعتراضات ضد آمریکایی سفارت این کشور را که لانه جاسوسی خوانده می شود اشغال کرده و شماری از کارکنان سفارت را برای ۴۴۴ روز در گروگان داشتند.

رسانه های چینی نوشته اند ایران تاکید می کند از سیاست های ضد آمریکایی خود دست نمی کشد و همچنان بر استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی تاکید می ورزد.

پربیننده ترین خبرها