معاون وزیر دفاع سوریه:

نیرو‌های ترکیه و آمریکا خاک سوریه را ترک کنند/ آمریکایی‌ها قصد دارند میدان‌های نفتی را تحت کنترل و سوریه را تجزیه کنند

شنبه 18 آبان 1398 - 16:13

معاون وزیر دفاع سوریه حضور نیرو‌های امریکایی و ترکیه در خاک سوریه را تجاوزی آشکار خواند و آن را محکوم کرد.

العالم - سوریه

محمود الشواء که در برنامه بدون مرز سخن می‌گفت، تاکید کرد: مخالف حضور نیرو‌های خارجی در خاک سوریه هستیم، سریعتر سوریه را ترک کنند.

معاون وزیر دفاع سوریه حضور نیرو‌های ترکیه در خاک سوریه را تجاوزی اشکار به قلمرو این کشور خواند و ضمن محکوم کردن این تجاوز، خواستار خروج فوری نظامیان ترکیه از خاک سوریه شد.

وی با رد ادعای امریکا در مورد حفاظت از میدان‌های نفتی سوریه نیز اظهار داشت: ادعای وزیر امریکا در مورد حفاظت از میدان‌های نفتی سوریه دروغی بزرگ است و ما هرگز نخواسته ایم و نمی‌خواهیم امریکایی‌ها از مراکز نفتی سوریه حفاظت کنند، زیرا دولت سوریه توانایی دفاع از منابع نفتی خود را دارد.

محمود الشواء ادامه داد: امریکایی‌ها قصد دارند میدان‌های نفتی را تحت کنترل و تسلط خود دراورند و سوریه را تجزیه کنند، اما بدانند ارتش و رزمندگان سوری بار دیگر امریکا را مجبور خواهند کرد که خاک سوریه را ترک کند.

معاون وزیر دفاع سوریه همچنین در مورد حضور مستشاری روسیه، ایران و حزب الله در خاک سوریه گفت: با حزب الله، ایران و روسیه در یک ائتلاف قرار داریم، دشمن مشترکی به نام تروریسم داریم که با آن مبارزه می‌کنیم؛ ایران، روسیه و حزب الله به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند و حضور و همکاری ان‌ها با دولت و ارتش سوریه باعث شده است تروریست‌ها در سوریه شکست بخورند.

وی تاکید کرد: تروریست‌های دست پرورده غرب و کشور‌های عربی در سوریه از ارتش سوریه و خط مقاومت شکست خورده اند و به اهدافشان که همان تجزیه سوریه بود، نرسیدند و امروز مقاومت به عنوان عنصری تاثیرگذار در مبارز با تروریسم ساختگی غرب و اسرائیل قد علم کرده و با ایستادگی در مقابل تروریست‌ها طرح‌های ان‌ها را به شکست کشانده است.

معاون وزیر دفاع سوریه در ادامه این گفتگو تاکید کرد: دولت سوریه برنامه روشنی برای آبادانی و ترمیم تاسیسات زیربنایی مناطق اسیب دیده دارد که نیازمند مشارکت بین المللی از جمله دوستان و هم پیمانان سوریه است.

وی گفت:: انچه امروز در سوریه اتفاق افتاده ناشی از سیاست‌های امریکا و متحدان عرب منطقه‌ای اش است که هزینه بسیاری را بر مردم سوریه و منطقه تحمیل کرده است. دولت سوریه با تمام مشکلاتی که دارد، تلاش می‌کند با فراهم کردن بستر‌های یک زندگی عادی و امنیت نسبی زمینه را برای بازگشت مهاجران و ساکنان این مناطق جنگ زده مهیا کند و شرایط زندگی شرافتمندانه‌ای برای آن‌ها فراهم شود.

صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها