خطیب مسجد الاقصی: دلالان فروش زمین‌های فلسطین، غسل و کفن نمی‌شوند

خطیب مسجد الاقصی: دلالان فروش زمین‌های فلسطین، غسل و کفن نمی‌شوند
شنبه 18 آبان 1398 - 18:16

خطیب مسجدالاقصی فتوای تحریم فروش زمین‌های قدس به صهیونیست‌ها یا افراد نزدیک به آنها را تکرار کرد و عاملان مرتبط به این اقدام را «دلالان مجرم، خائن و فروشنده‌های گمراه» خواند.

العالم - فلسطین اشغالی

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیات عالی اسلامی قدس اعلام کرد، معامله‌هایی برای فروش و واگذاری اراضی فلسطینی‌ها در قدس از طریق دو وکیل اردنی در جریان است.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، عکرمه صبری در سخنرانی جمعه (دیروز) خود ضمن اشاره به معامله‌های جدید برای فروش املاک و منازل اهالی قدس، عاملان مرتبط به این اقدام را «دلالان مجرم، خائن و فروشنده‌های گمراه» خواند.

وی افزود: یکی از وکلا تعقیب شده و قرارداد فروش املاک قدس لغو شده است؛ باید تمام افراد مشکوک را تحت پیگرد قرار داد و مانع از این قراردادها شد. این قراردادهای مشکوک از طریق دفاتر وکلای مزدور در اردن انجام می‌شود.

عکرمه صبری بر فتوای تحریم واگذاری املاک قدس تأکید کرد و گفت، عاملان این اقدام «غسل و کفن نمی‌شوند و بر پیکر آنها نماز خوانده نمی‌شود».

سال گذشته پس از افشای نقش امارات در خرید زمین و املاک در شهر قدس (شرقی)‌ و تحویل آن به رژیم صهیونیستی، ابعاد جدیدی از این طرح و عناصر دیگر آن روشن و سندی از فروش زمینی در نزدیکی سفارت آمریکا در قدس اشغالی فاش شد.

بر اساس گزارش وبسایت «العربی الجدید»، سند منتشر شده نشان می‌داد شخصی مقیم اردن این زمین را به یک صهیونیست به نام «آوی زلکمان» فروخته است، شخصی که به اسرائیلی‌ها و جمعیت‌های شهرک‌سازی نزدیک است.

فارس

پربیننده ترین خبرها