درگوشی/

همسایگان ایران، از پیام های روحانی برداشت غلط نکنند!

همسایگان ایران، از پیام های روحانی برداشت غلط نکنند!
يکشنبه 19 آبان 1398 - 12:14

برخی ها در کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه در عربستان سعودی می گویند آنچه جمهوری اسلامی ایران را به فرستادن پیام هایی برای سران کشورهای عربی در کشورهای حوزه خلیج فارس وا می دارد، شرایط سختی است که ایران با آن روبرو است و این کشور، تلاش می کند بدین وسیله و با گشایش در روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و بحرین از فشارهای آمریکا بر خود کم کند.

العالم - درگوشی

گمان نمی رود کسی که چنین چیزی را می گوید، با دقت نظر و تحقیق در سیاست ایران و در ماهیت روابط میان ایران و کشورهای همسایه و ماهیت روابط میان ایران و آمریکا به این نتیجه رسیده باشد. کسانی که چنین چیزی را می گویند، با ایجاد این شک و تردید، به دنبال همسو شدن با سیاست شکست خورده برخی از مسئولان کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که سرسپرده اربابشان آمریکا هستند. کسی که سیاست های ایران را منصفانه دنبال کند، با نگاهی سریع ، آشکارا متوجه می شود که ایران با همسایگانش بر اساس این اصل ذکر شده در قرآن کریم "رحماء بينهم" (با یکدیگر مهربان باشید) و نیز بر اساس اصل "احمل اخاك على سبعين محمل" (نسبت به برادرت حسن ظن داشته باش) تعامل می کند که این نوع تعامل کاملاً با شیوه تعامل ایران با آمریکا و رژیم اسرائیل متفاوت است. زیرا تعامل ایران با آن ها بر اساس اصل " اشداء على الكفار" (نسبت به کافران سخت گیرتر باشید) صورت می گیرد. تعامل ایران تحت تاثیر تغییرات لحظه ای یا تاکتیکی نیست، بلکه بر اساس اصولی ثابت است که با تغییر شرایط تغییر نمی کند.

درست زمانی که ایران دستانش را به سوی کشورهای همسایه خود در حوزه حلیج فارس دراز می کند و ابتکار پشت ابتکار پیشنهاد می دهد که "صلح هرمز" آخرین مورد بود و پیام هایی به روسای این کشورها برای تمرکز بر نقاط اشتراکات و مرتبط کننده ی مردم منطقه ارسال می کند تا از سوء استفاده دشمن از شکاف اختلافات جزئی برای نفوذ به منطقه و هدف قرار دادن ثبات و امنیت و غارت ثروت ها جلوگیری کند، در مقابل با تمام پیام های ترامپ که توسط سران بسیاری از کشورهای جهان برای ایران ارسال شده بود، مخالفت می کند و همه دنیا به خوبی می داند مخالفت با مذاکره و گفت وگو با بزرگترین قدرت جهان یعنی چه ؟

ایرانی که برخی از غرض ورزان و افراد ساده دل کشورهای خلیج فارس معتقدند ارسال پیام هایش به سران عربستان و بحرین، به خاطر دشواری وضعیتش است ، چند روز پیش و در برابر همه دنیا، چهارمین مرحله کاهش تعهدات توافق هسته ای را بدون ترس از امریکا و همه قدرت های بزرگ دیگر پس از نقض پیمان آنان، آغاز کرد.

ایرانی که این افراد ساده دل آن را متهم می کنند که قدرت و استحکام خود را از بحرین و عربستان درخواست می کند، یک پهپاد را به محض نقض حریم هوایی ایران بدون اینکه بداند متعلق به کیست و چه کسی ارسال کرده، هدف قرار داد. ایران هواپیمای جاسوسی امریکایی گلوبال هاک را در ارتفاع 20 هزار متری هدف قرار داد بدون اینکه ترامپ جرات کند بدان پاسخ دهد .

ایران همان کشوری است که نفت کش بریتانیایی را به مجرد نقض قوانین کشتیرانی بین المللی در خلیج فارس توقیف کرد و پرچم برافراشته ی بریتانیا را از آن پایین کشید در حالی که در احاطه کشتی های جنگی و ناوشکن های امریکایی و بریتانیایی بود. بنابراین ضرورت ایجاب می کند ایران با همسایگان خود ارتباط داشته و در صدد نزدیکی به آنها باشد و از سوء استفاده امریکا و صهیونیست ها از این شرایط بحرانی جلوگیری کند.

کشورهای خلیج فارس باید پیام های ایران را با دقت و توجه بخوانند زیرا پیام از یک همسایه مسلمانی است که قدرتش ،قوی ترین قدرت های شرور جهان یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ترسانده است.

همه این پیام ها از روی خیرخواهی است بنابراین نباید به وسوسه های شیطان های امریکا و صهیونیست ها گوش دهند زیرا ایران همسایه مسالمت جویی باقی خواهد ماند و تاریخ معاصر در بیش از دو قرن گذشته به یاد نداشته ایران به کشوری حمله یا کشوری را تهدید کند بلکه برعکس بارها از سوی همسایگانش مورد حمله قرار گرفته و درحالی که می توانست انتقام بگیرد اما از اصل عفو و بخشش استفاده کرد و امنیت و ثبات منطقه را بر انتقام گیری ترجیح داد زیرا معتقد است همه ساکنان منطقه در یک کشتی سوار هستند یا همه در امنیت زندگی می کنند یا موج های خروشان همه را از این کشتی به بیرون پرتاب خواهد کرد.

منيب السائح / العالم

پربیننده ترین خبرها