اردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد

اردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 10:56

وزارت خارجه اردن تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد و این رژیم را مسئول تشدید حملات دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

«ضیف‌الله الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن تأکید کرد که تشدید حملات اسرائیل علیه نوار غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه تنها به تشدید تنش و خشونت و تقویت افراطی‌گری در منطقه می‌انجامد.

وی افزود که حل مشکل نوار غزه در ایجاد افق سیاسی حقیقی برای بازگشت به میز مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین، رفع محاصره نوار غزه، حل سریع مشکلات انسانی و احترام به قوانین بین‌المللی، نهفته است.

طبق گزارش وبگاه اردنی«عمون»، سخنگوی وزارت خارجه اردن با اشاره به اینکه اسرائیل مسئول تشدید حملات و عواقب آن علیه نوار غزه است، از جامعه جهانی خواست تا برای توقف این تجاوزات دست به اقدام فوری زده و از ملت فلسطین حمایت بعمل آورند.

رژیم صهیونیستی دیروز (سه شنبه/۲۱ آبان) با هدف ترور دو عضو ارشد جهاد اسلامی دو حمله به غزه و دمشق انجام داد. در حمله به غزه به هدف خود رسید و «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان عالیرتبه شاخه نظامی جهاد اسلامی به شهادت رسید اما در حمله دوم به دمشق ناموفق بود و «اکرم العجوری» هدف این حمله آسیبی ندید و پسرش «معاذ» به شهادت رسید.

در پی این دو اقدام رژیم صهیونیستی، پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، تل‌آویو شروع کننده بوده اما تمام‌کننده نخواهد بود.

رژیم صهیونیستی دیشب اعلام کرد، بیش از ۱۹۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. همچنین در حملات دیروز و دیشب رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها