ترکیه از دستگیری عضو کلیدی داعش در سوریه خبر داد

ترکیه از دستگیری عضو کلیدی داعش در سوریه خبر داد
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 15:25

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که نیروهای ترک یکی از اعضای کلیدی گروه تروریستی داعش را در سوریه دستگیر کرده‌اند.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش آناتولی،‌ سویلو این مطلب را طی سخنانی در یک همایش در شهر وان عنوان کرد. وزیر کشور ترکیه با تاکید بر ادامه مبارزه قاطعانه با تروریسم و نیز بدون اینکه نامی از تروریست دستگیر شده ببرد، اظهار داشت که یکی از اعضای کلیدی گروه تروریستی داعش را در سوریه دستگیر شده است.

او گفت که تحقیقات و بازجویی از او ادامه داشته و گفته هایش نشان دهنده تمامی اقداماتش است.

سویلو در خصوص تروریست های داعشی زندانی نیز گفت: آلمان و هلند اعلام کردند که تروریست های داعشی شهروندشان را به اتفاق همسر و فرزندان شان تحویل خواهند گرفت.

او با اشاره به اینکه اگر کشورهای اروپایی تروریست های داعشی شهروند خود را قبول نکنند هم، ترکیه آنها را بازمی گرداند، افزود: توجهی نمی کنیم که چه کسی از چه کسانی حمایت می کند. ما سیاست خودمان را داریم و آن را بدون هیچ گونه انعطافی اجرا می کنیم.

سویلو ضمن تشکر از آلمان و هلند ادامه داد: در نتیجه مذاکرات و ارزیابی های ۵ روزه با وزیر کشور و عدالت و امنیت این دو کشور، آنان موضعی سازنده اتخاذ کردند. آلمان و هلند شب گذشته اعلام کردند که تروریست های داعشی تبعه این دو کشور را که در کشورمان هستند و آنانی را که نیروهای مسلح ترکیه و ارتش ملی سوریه در راس العین و تل ابیض دستگیر کرده و در جرابلس و اعزار نگهداری می شوند را به اتفاق همسر و فرزندان شان تحویل خواهند گرفت.

وزیر کشور ترکیه با تاکید بر ادامه مبارزه قاطعانه با تروریسم گفت: از کشورهای دیگر نیز انتظار همین موضع گیری و همکاری را داریم. اگر می خواهیم که با تروریسم مبارزه کنیم هر کشوری باید تروریست خود را تحویل بگیرد. ترکیه هتل و مسافرخانه تروریست های شهروند کشورهای دیگر نیست.

اسماعیل چاتاکلی، سخنگوی وزارت کشور ترکیه نیز روز دوشنبه از آغاز روند استرداد تروریست‌های داعشی دستگیر شده به کشورهایشان خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها