دادگاه لاهه، هلند را به پذیرش فرزندان زنان داعشی ملزم کرد

دادگاه لاهه، هلند را به پذیرش فرزندان زنان داعشی ملزم کرد
دوشنبه 20 آبان 1398 - 20:59

دادگاهی در لاهه روز دوشنبه حکم داد که هلند باید به بازگشت فرزندان زنان تبعه این کشور که به داعش در سوریه ملحق شده بودند، کمک کند.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از آمستردام، ‌ در این حکم قید شده است که آمستردام ضرورتی برای پذیرش مادران این کودکان ندارد.

وکلای مدافع ۲۳ زن هلندی پیوسته به داعش، روز جمعه از یکی از قضات هلندی خواستند دستور بازگرداندن آنها و ۵۶ فرزندشان از اردوگاه‌های مستقر در سوریه را صادر کند.

به گفته وکلای مدافع، این زنان و کودکان در شرایط اسف‌باری در اردوگاه «الهول» در شمال سوریه به سر می‌برند.

براساس اعلام صلیب سرخ، حدود ۶۸ هزار نیروی مغلوب داعش و خانواده‌های آنها در این اردوگاه، در بازداشت نیروهای کُرد سوریه هستند.

نهاد اطلاعاتی هلند شمار داعشی‌های هلندی مستقر در شمال سوریه را تا اول اکتبر (۹ مهر)، ۵۵ نفر اعلام کرد. همچنین تا این مدت، دستکم ۹۰ کودک با والدین هلندی یا والدینی که برای مدت زمانی قابل توجه در هلند زندگی کرده بودند، در این منطقه به سر می‌بردند. ۹۱۰۹

کشورهای اروپایی از بیم خشم مردمی و خطر حملات تندروهای عضو داعش، تمایل چندانی به تحویل گرفتن شهروندان داعشی خود ندارند.

به گزارش ایرنا، کشورهای اروپایی به تازگی پیشنهاد انتقال ۱۳ هزار داعشی از سوریه به عراق را مطرح کردند که با مخالفت بغداد مواجه شد. از سویی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته‌های گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود که برخی کشورهای اروپایی با پذیرش اعضای داعشی خود موافقت کرده‌اند.

پیش از این نیز برخی منابع گزارش داده بودند که نیروهای آمریکایی بیش از یک هزار و ۵۰۰ همسر اعضای گروه تروریستی داعش را از اردوگاه الهول خارج و به عراق منتقل کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها