عون چه گفت که به مذاق برخی لبنانی ها خوش نیامد؟+ فیلم

پنج‌شنبه 23 آبان 1398 - 12:54

غسان عطا الله، وزیر مهاجران در دولت اداره امور لبنان گفت اعتراضات واقعی و صادقانه مردم با حوادثی که این روزها در فضای کشور شاهدش هستیم - نظیر محاصره کاخ ریاست جمهوری به خصوص پس از سخنرانی میشل عون، رئیس جمهور لبنان،- به طور کامل فرق می کند.

العالم - لبنان

عطا الله در گفتگو با شبکه خبری العالم برنامه "مع الحدث" گفت: کسانی که به خیابان ها آمده اند و خواستار مبارزه با فساد و نجات حکومت هستند، به خوبی می دانند که هدفشان براندازی رئیس جمهور نیست؛ بلکه چیز دیگری است.

وی با ممتاز خواندن مواضع و کلام میشل عون تصریح کرد که عون در پیام اخیر خود نظام های عرب را که آرمان فلسطین را به دست فراموشی سپرده و به حقایق جاری در سوریه بی توجه هستند را زیر سوال برده است.

وی با اشاره به دیدگاه عون درباره حزب الله – که آن را نماینده یک سوم جمعیت لبنان دانسته است – گفت: عون حقیقت را گفته است او تعریف گزافی از حزب الله نکرده است؛ حزب الله در انتخابات دموکراتیک پارلمانی پیروز شد و با کسب آرای بالا حضور خود را در پارلمان و هیئت دولت تثبیت کرد لذا هیچ کس در لبنان حق ندارد طرف یا گروهی را که با حمایت و پشتیبانی مردم، حضور خود را تثبیت کرده است، حذف کند.

شایان ذکر است که برخی افراد معترض با تحریک برخی احزاب سیاسی، با نادیده گرفتن پیام تلوزیونی میشل عون، دوباره در اعتراض به وی اقدام به بستن راه ها و محاصره کاخ ریاست جمهوری کرده و خواستار کناره گیری او شده اند.

گفتنی است عون در پیام تلوزیونی خود گفته بود "اگر با هیچ یک از سران حکومت موافق نیستند می توانید کشور را ترک کنید". برخی معترضان این سخن عون را خطاب به اعتراضات مردمی قلمداد کرده اند در حالی که طرف حساب عون، دولت بود.

پربیننده ترین خبرها