فرود نیروهای روسی در پایگاه نظامی سابق آمریکا در سوریه + فیلم

جمعه 24 آبان 1398 - 16:26

نیروهاِی روسی در پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال سوریه مستقر شده و کنترل آن را بدست گرفتند.

العالم - اروپا

شبکه روسی «کراسنایا زوزدا» ویدئویی را منتشر کرده که لحظه فرود نیروهای روسی در پایگاهی در شمال سوریه و نزدیکی مرز ترکیه را نشان می‌دهد.

در این ویدئو، نیروهای «پلیس نظامی روسیه» در پایگاهی که پیش از این محل استقرار نیروهای آمریکایی بود از بالگردهای «می-۳۵» فرود آمده و کنترل آنجا را بدست می‌گیرند. تجهیزات نظامی و امکاناتی که آمریکایی‌ها در این مکان بر جای گذاشته‌اند در ویدئو مشهود است.

در خبر این شبکه روسی، بدون اشاره به نام دقیق پایگاه نظامی، صرفا گفته شده که این پایگاه در شمال حلب و در نزدیکی شهر «عین العرب» (کوبانی) و نزدیک به مرز ترکیه است.

«کراسنایا زوزدا» همچنین به نقل از منابع نظامی خبر داد که از نیروهای روسی از این پایگاه برای کمک‌رسانی به ساکنان محلی استفاده خواهد شد و در حال حاضر نیروهای ارتش سوریه کنترل فرودگاه این پایگاه را در دست دارند.

به نوشته وبگاه روزنامه الشرق الاوسط، نیروهای روسی به سرعت پس از خروج آمریکا کنترل پایگاه را بدست گرفتند تا آمریکایی‌ها همچون موارد پیشین، باند فرود و تجهیزات پایگاه را بمباران نکنند.

یک مقام نظامی روسی به «کراسنایا زوزدا» گفت که نیروهای روسی در حال حاضر در حال پاکسازی ساختمان‌ها هستند تا از هر نوع مواد منفجر احتمالی ایمن‌سازی شود.

مقامات آمریکایی در ۲۲ مهر ماه گذشته خبر دادند که به همه نیروهایی آمریکایی که در شمال سوریه حضور دارند، دستور داده شده که خاک این کشور را ترک کنند. پس از خروج آمریکا از برخی پایگاههای خود در شمال سوریه، دولت آمریکا نیروهای خود را در استان دیرالزور و در کنار چاههای نفتی این استان مستقر کرده است.

در مقابل نیز روسیه علاوه بر پایگاه هوایی «حمیمیم» در استان لاذقیه و پایگاه دریایی در طرطوس، در حال ساخت پایگاهی جدید در شهر قامشلی در استان حسکه است.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه (دیروز) خبر داد که ارتش روسیه برای حفاظت از سه بالگردی که فعلا در این پایگاه فرود آمده‌اند، سامانه‌های «پانتسیر» (معروف به سام۲۲)‌ را در این پایگاه مستقر کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها