تحلیل روز/

پیام ایران برای جهان اسلام؛ وحدت اسلامی تنها کلید حل مشکلات مسلمانان

پیام ایران برای جهان اسلام؛ وحدت اسلامی تنها کلید حل مشکلات مسلمانان
شنبه 25 آبان 1398 - 18:14

در حالی که جریان حاکم بر جهان، جریان سازش با سلطه آمریکا و عادی سازی روابط با دشمن جهان اسلام و غاصب مقدسات اسلامی است، شاید برخی فکر کنند امروز جمهوری اسلامی ایران با برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی به مناسبت ولادت پیامبر (ص) که توسط امام خمینی هفته وحدت اعلام شد و تأکید بر حقیقت آرمان فلسطین به عنوان اصلی ترین مسئله جهان اسلام، بر خلاف این جریان حرکت می کند.

العالم - تحلیل روز

حال که آمریکا و متحدانش در منطقه از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، مصر و عراق و سوریه را تبدیل به کشورهایی بی اثر در محدوده سیاست گذاری جهان عرب کرده اند و پس از آنکه برخی کشورهای عرب اقدام به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی کرده و اتحادیه عرب هم به طور کامل در رهن اراده رژیم های عقب افتاده ای مثل عربستان، امارات و بحرین قرار گرفته است، به نظر می رسد که سخن گفتن از مسئله فلسطین و ضرورت حمایت از ملت فلسطین در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی و صحبت از وحدت جهان عرب و اسلام، بیهوده و حتی قدیمی شده است.

چیزی که امروز برای اتحادیه عرب قدیمی و کهنه شده است، همچنان دغدغه اصلی جمهوری اسلامی ایران است؛ آنهم در شرایطی که این کشور همچنان با مشکلات متعددی از جمله انواع فشارها و جنگ روانی و اقتصادی رو به روست؛ تروریسم اقتصادی که فقط و فقط به دلیل مواضع اصولی این کشور در قبال مسئله فلسطین، طی 4 سال گذشته گریبانگیر آن شده و حتی غذا و دارو را هم بی نصیب نگذاشته است. ایران مسئله فلسطین را تنها مسئله و آرمانی می داند که می تواند جهان اسلام را متحد کرده و زمینه را برای وحدت اسلامی فراهم کند.

آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران هم در دیدار با شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کردند که علت اصلی همه مصیبت های مسلمانان، ضعف اتحاد در میان آنهاست. به عبارت دیگر وحدت اسلامی کلید حل تمام مشکلات مسلمانان است و مسئله فلسطین می تواند نقطه آغاز و بهانه وحدت باشد و بر همین اساس نادیده گرفتن مسئله فلسطین یا حمله به آن به هر شکلی که باشد در واقع حمله به وحدت اسلامی است.

ایشان همچنین تصریح کردند که علت دشمنی آمریکا با ایران به دلیل مواضع این کشور در قبال مسئله فلسطین است. غیر از این، آمریکایی ها و عوامل آنها هر چیزی که درباره ایران می گویند دروغ محض است. دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا با اصل اسلام و همه کشورهای اسلامی دشمن هستند و سلاح اصلی آنها در منطقه، نفوذ به مراکز حساس و کانون های سیاست گذاری و مراکز تصمیم گیری و ایجاد فتنه در میان ملت هاست.

علت مخالفت آمریکا با برنامه هسته ای مسالمت آمیز ایران، ترس از سلاح هسته ای و خطر آن برای رژیم صهیونیستی نیست زیرا همه کشورها به خوبی می دانند که ایران اصلا در صدد دستیابی به سلاح هسته ای نیست. هدف آمریکا از راه انداختن این جنجال بر سر برنامه هسته ای ایران در واقع توقف رشد علمی این کشور و جلوگیری از دستیابی آن به دانش و صنعت هسته ای و محروم کردن مسلمانان از هر گونه رشد و پیشرفت علمی و فناوری و نگه داشتن آنها در حالت وابستگی و احتیاج دائم به غرب است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در راستای خنثی سازی جنگ روانی آمریکا و صهیونیسم جهانی علیه ایران که ناشی از مواضع اصولی ایران درباره مسئله فلسطین است، تأکید کردند که ایران هیچ گونه دشمنی با یهودیان ندارد ایشان تأکید کردند که یهودیان هم اکنون در کمال امنیت و سلامت در ایران زندگی می کنند.

جمهوری اسلامی ایران با تمام امکانات موجود با طرح مسئله فلسطین، از زمان تأسیس به دست امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) تا به امروز سعی کرده است تجسم بخش عملی وحدت اسلامی و مبارزه با سلطه جویی مستکبران علیه مسلمانان باشد.

ویژگی اصلی سیاست ایران همانطور که حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران در حاشیه دیدار رهبر انقلاب اسلامی با مسئولین و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و سفرای کشورهای اسلامی، گفت هیچ کسی بر یکدیگر برتری ندارد مگر با تقوا.

  • نجم الدين نجيب / العالم

پربیننده ترین خبرها