درگوشی/

مساله ای در خفا علیه عراق طراحی می شود

مساله ای در خفا علیه عراق طراحی می شود
شنبه 25 آبان 1398 - 22:55

بیش از یک ماه است که استانهای مرکزی و جنوبی و پایتخت عراق شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به اوضاع دشوار اقتصادی هستند؛ اما جالب آن است که محدوده جغرافیایی این تظاهرات تغییر نکرده و استانهای غربی و شمالی شاهد هیچ گونه اعتراضات و تظاهراتی نبوده اند.

العالم ـ عراق

گفته شده است که تنها خبری که از استانهای غربی به استانهایی که شاهد تظاهرات بودند، درز شد، آن بود که آمریکایی ها در پایگاه الحبانیه و البغدادیه در صدد تشکیل ارتشی ویژه متشکل از 4 هزار نفر هستند.

همچنین در این خبر آمده است که عشایر البوفهد و البوعلوان و المحامده و البو نمر این ارتش را تشکیل خواهند داد و طبق دستورات واشنگتن، داوطلبان برای عضویت در این ارتش دستمزدهای وسوسه انگیزی تا سه هزار دلار دریافت خواهند کرد و این مبلغ درواقع چند برابر دستمزد افسران ارتش عراق است.

همچنین گفته شده است که این تدابیر همزمان با تحرکات سیاسی برخی سیاستمداران برای ایجاد یک استان جدید در محدوده جغرافیایی استان الانبار بوده است. استان جدید شامل تعدادی از شهرهای مرزی خواهد بود که از لحاظ اداری با الانبار مرتبط هستند. برخی منابع در شورای استان الانبار تاکید کردند که این تحرکات شاید مقدمه ای برای اعلام تاسیس "اقلیم غربی" با حمایت امریکا باشد و ارتش جدید نگاهبانی از مرزهای این اقلیم را به عهده خواهد گرفت.

تصور نمی کنیم که اگر بغداد و استانهای مرکزی و جنوبی در شرایط عادی و طبیعی بسر می بردند، اینگونه آسوده خاطر از کنار این خبر می گذشتند؛ زیرا آمریکا 3 هزار دلار برای 4 هزار فرد مسلح را به خاطر مردم استانهای غربی پرداخت نمی کند؛ بلکه قطعا مساله ای علیه عراق و ملت عراق دارد طراحی می شود.

آمریکا از سال 2003 قصد و نیت خود برای تقسیم کشورهای منطقه و بویژه آنهایی که خطری برای رژیم اشغالگر دارند را مخفی نکرده است؛ سوریه با آنکه صفحه داعش را پشت سر گذاشت؛ اما امریکا به بهانه مبارزه با داعش همچنان به بهانه های جدیدی پایگاههایی در شرق سوریه ایجاد کرده است؛ و بی تردید هدف اصلی اش ایجاد تنش در سوریه و تجزیه آن در راستای خدمت به منافع صهیونیستهاست.

وضعیت عراق نیز بهتر از وضعیت سوریه نیست؛ امریکا به دنبال تجزیه عراق و ایجاد فتنه های طائفه ای و قومی میان فرزندان این کشور است. نقشه اخیر آمریکا برای تاسیس ارتشی از مناطق غربی عراق به بهانه دفع خطرات احتمالی داعش در واقع بهانه ای مضحک است؛ زیرا داعش در عراق نیز مانند سوریه از میان رفته و یا در حال نابودی است و نیازی به ایجاد ارتشی برای مبارزه با دشمنی که اساسا وجود ندارد، نیست.

سیاست امریکا در قبال داعش، سیاست دورویی و نفاق است، اگر امریکا واقعا به شکست داعش اهمیت می داد؛ می بایست حشد الشعبی را به خاطر تلاشهایش در شکست داعش، پاداش می داد نه آنکه راه خصومت و دشمنی با حشد الشعبی در پیش بگیرد و در همدستی با رژیم اشغالگر، مراکز حشد الشعبی را بمباران کند و مزدوران خود را برای نفوذ در تظاهرات ارسال کند تا با سوء استفاده از شرایط کشور، قهرمانان حشد الشعبی مانند العلیاوی و دیگر تظاهرکنندگان را ترور کنند؛ و در مقابل ارتشی متشکل از مردم استانهای غربی به بهانه مبارزه با داعش تشکیل دهد، دشمنی که حشد الشعبی آن را سرنگون کرد و استانهای غربی را از شر آن نجات داد.

اتفاقی نیست که اقدامات آمریکا علیه حشد الشعبی با نظارت سفارت آمریکا در عراق مانند اتهام حشد به استفاده از گاز اشک آور و از سوی دیگر سرپوش گذاشتن بر عاملان تیراندازی به تظاهرکنندگان و آتش سوزی مراکز خصوصی و دولتی، با اخبار درز شده درباره تشکیل ارتش و اقلیمی در غرب عراق! همزمان باشد.

بی تردید مساله ای در خفا علیه عراق طراحی می شود، عراقی ها باید هوشیار باشند ؛ این بار آنچه که علیه کشورشان طراحی می شود، در طولانی مدت و به تدریج تهیه و برنامه ریزی شده است؛ پس از آنکه آمریکا جنایتکاران بعث و سفاحان داعش و مزدوران و جاهلان را در میان تظاهرکنندگان وارد کرد تا با سر دادن شعارهای طائفه ای، میان ملت یکپارچه عراق فتنه انگیزی کنند و به روابط عراق با کشورهای همسایه اش ضربه بزنند.

سعيد محمد

پربیننده ترین خبرها