شورش در 55 شهر ایران با 12 کشته !!!

شورش در 55 شهر ایران با 12 کشته !!!
شنبه 25 آبان 1398 - 21:30

ایرانی ها یک ضرب المثل دارند که می گوید: حرف مفت زدن مالیات ندارد. این مصداق برخورد رسانه های خارجی معاند با جمهوری اسلامی وبویژه رسانه های بن سلمانی در قبال مسائل ایران و به ویژه ماجرای افزایش اخیر قیمت بنزین و برخی اعتراضات مردمی و البته مسالمت امیز با این تصمیم حکومتی است.

العالم _ ایران / سیاسی

واقعیت آن است که در ایران برخی از مردم نسبت به این تصمیم اقتصادی دولت معترض هستند دلیل اعتراضات آنها هم کاملا روشن است. ایشان بر این اعتقادند که در شرایط کنونی نبایستی این تصمیم -هرچند تصمیمی با هدف ایجاد گشایش در امور معیشتی مردم است -اجرایی می شد. در مقابل دولت استدلال می کند که مابه التفاوت دریافتی از فروش بنزین را به شکلی هدفمند به گروه ها و اقشار نیازمند بازمی گرداند.

درنگاه دولت ایران چنین تصمیمی از یک سو با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر صورت گرفته از دیگر سو راهکاری برای نزدیک کردن مردم با قیمت های واقعی خدمات ارائه شده به ایشان است و از سوی سوم با این اقدام مردم ضمن دریافت مستقیم پول خدماتی نظیر بنزین می توانند به سلیقه خود آن را هزینه کنند.

به هرحال چنانکه اقتضای دنیای مدیریت و سیاست است و در این دنیا و در هنگامه اخذ تصمیم ها همواره مخالفان و موافقان به اظهار نظر می پردازند، در ایران نیز این مساله عملیاتی شد واکنش های طبیعی به آن در خیابان های برخی از شهرهای کشور خود را نشان داد اما در این میان اینکه رسانه های بن سلمانی از کجا به رقم 55 شهر معترض و البته به زعم ایشان ملتهب و پرآشوب رسیده اند و عجیب تر از آن از چه محلی به رقم 12 کشته رسیده اند تنها یک تحلیل دارد و آن تلاش این رسانه ها برای تعقیب سناریوی "کشته سازی" در ایران با هدف تحریک به شورش است، تلاشی که اگرچه منتج به هیچ نتیجه ای نخواهد شد اما حداقل میزانی از خرسندی را متوجه قدرت های پشت این رسانه ها خواهد کرد قدرت هایی که در میدان واقع علی الاغلب راه به جایی نبرده اند و لذا در کارزارهایی این چنین پر سروصدا و البته ناکام انتقام میدان واگذار کرده را می گیرند.

امروز فضای مجازی دشمن مملو از ویدئوها و تصاویری بود که مشخص می کرد در فلان شهر ایران فردی کشته می شود و یا درگیری های بسیارخشونت بار میان مردم و نیروهای امنیتی لحظه به لحظه جدی تر می شود این در حالی است که دقت در این تصاویر بعضا حکایت از قدیمی بودن آنها دارد، بعضا از تعلق آنها به مناطقی غیر از ایران حکایت می کند و بالاخره در پاره ای از این تصاویر ادعا می شود تعلق تصویر به فلان منطقه ایران است در حالی که لهجه های ضبط شده حکایت از هر چیز دارد الا تعلق این تصویر به ادعای خبری ارائه شده و ...

در برخی از شهرهای ایران امروز ناآرامی بود اما شورش نبود مردم معترض در این شهرها مطالبه گری می کردند اما سخن از انقلاب و ... نبود و بالاخره در ایران امروز تنها یک کشته گزارش شده است، کشته ای که هنوز معلوم نیست توسط چه کسی کشته شده است. امروز نیروی انتظامی ایران حافظ مردم و همچنین اموال عمومی بود، مساله ای که در همه جای دنیا متداول و رایج است البته از این نکته نیز نباید غفلت کرد که غافلگیر شدن در مقابل بارش برف و شلوغی ناشی از آن نیز در فراهم شدن فضای سوءاستفاده برای رسانه های معاند بی تاثیر نبود.

پربیننده ترین خبرها