هشدار جهاد اسلامی به نتانیاهو

هشدار جهاد اسلامی به نتانیاهو
يکشنبه 26 آبان 1398 - 19:47

جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز یکشنبه در واکنش به اظهارات تحریک آمیز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به او هشدار داد که توافق آتش بس را بازیچه خود قرار ندهد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، بامداد پنجشنبه (۲۳ آبان) جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی با درخواست مصر با توقف حملات و برقراری آتش بس موافقت کردند.

«خالد البطش» یکی از رهبران جهاد اسلامی، در صفحه شخصی اش در توئیتر نوشت: ما درباره تلاش های جدید نتانیاهو برای بازیچه قرار دادن توافق آتش بس هشدار می دهیم. ما می دانیم که نتانیاهو این سخنان تحریک آمیز را خطاب به شهروندان فلسطین اشغالی و به منظور یافتن راه حل و نجات از سقوط سیاسی خود گفته است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه ادعا کرد هیچ تعهدی برای آتش‌ بس با جهاد اسلامی نداده است.

نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه این رژیم گفت: اسرائیل برای چیزی تعهد نداده و سیاست امنیتی ما تغییر نکرده و ما آزادی عمل خود را حفظ کرده‌ایم. هر کس تلاش کند به ما تجاوز کند، او را هدف می‌گیریم.

البطش تاکید کرد جهاد اسلامی منتظر واکنش مصر به عنوان میانجی این آتش بس به سخنان نتانیاهو است.

غزه در روزهای اخیر شاهد درگیری نظامی رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود.

درگیری پس از آن آغاز شد که رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه(۲۱ آبان) با حمله همزمان به غزه و دمشق، دو عضو بلندپایه جنبش جهاد اسلامی را ترور کرد.

در پی حمله جنگنده های این رژیم به ساختمانی در شرق غزه، «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان جهاد اسلامی و همسرش به همراه شماری از فلسطینیان به شهادت رسیدند.

طبق اعلام رسانه ها، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در پی این حملات بیش از ۴۰۰ موشک از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرد.

جنبش جهاد اسلامی چهارشنبه گذشته شروطی را برای پذیرش آتش بس با اسرائیل گذاشت. توقف ترور، توقف حمله به راهپیمایی های بازگشت نزدیک مرزهای غزه و پایبندی اسرائیل به تفاهم های مربوط به لغو محاصره غزه از جمله این شروط است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها