روسیه از مذاکره با عربستان برای فروش اس۴۰۰ خبر داد

روسیه از مذاکره با عربستان برای فروش اس۴۰۰ خبر داد
يکشنبه 26 آبان 1398 - 20:13

نماینده خدمات فدرال در همکاری‌های فنی و نظامی روسیه اعلام کرد: مسکو و ریاض مذاکره برای فروش سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ به عربستان را آغاز کرده‌اند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «ماریا وارابیووا» با بیان این مطلب افزود: روسیه و عربستان سعودی در خصوص شرایط تامین و ارسال پدافند موشکی اس۴۰۰ بحث و گفت‌وگو می‌کنند ضمن اینکه چند کشور دیگر در خاورمیانه نسبت به خرید این سامانه ابراز علاقه کرده‌اند.

وی افزود: درخواست تمامی مشتریان خارجی که علاقه‌مند به دریافت بهترین سیستم پدافند موشکی جهان هستند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اس۴۰۰ یا تریومف با کاربرد دفاع متمرکز و قوی از مناطق حساس از مهم ترین سامانه های پدافند هوایی جهان به شمار می رود که در ارتش روسیه نیز استفاده می شود و می تواند همزمان چندین پرنده دشمن را از جمله موشک های بالستیک ردیابی، هدف گیری و نابود کند و حتی علیه اهداف زمینی بکار گرفته شود.

این سامانه در طبقه بندی ناتو، اس.ای-۲۱ نامیده می شود و پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که می تواند هواپیماها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد و موشک های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.

در رسانه های روسی، مباحثی مبنی بر تولید سامانه اس۵۰۰ برای ارتش این کشور مطرح است.

روسیه تاکنون تنها به چین و ترکیه اس۴۰۰ فروخته و آن را علاوه بر اطراف مسکو در کریمه نیز که برسر مالکیت آن با غرب اختلاف دارد، مستقر کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها