انتقاد الوفاق از تناقض دولت بحرین؛

رد گفت‌وگو با مردم و برگزاری اجلاس 'گفت‌وگوی منامه'

رد گفت‌وگو با مردم و برگزاری اجلاس 'گفت‌وگوی منامه'
شنبه 2 آذر 1398 - 12:57

جمعیت الوفاق بحرین برگزاری اجلاس «گفت‌وگوی منامه» را در تناقض با سیاست دولت در رد گفت‌وگو با مردم دانست و آن را بخشی از «پروپاگاندای رسانه‌ای ارزان قیمت» حکومت خواند.

العالم - بحرین

جمعیت الوفاق -بزرگترین جمعیت معارض در بحرین- در بیانیه‌ای اجلاس «گفت‌وگوی منامه» را بخشی از «پروپاگاندای رسانه‌ای و ارزان‌ قیمت» حکومت این کشور خواند و گفت که حکومت بحرین سعی دارد از طریق این اجلاس برای خود بازارگرمی کند و چنان وانمود کند که مسائلی مانند گفت‌و‌گو،‌ امنیت منطقه و جهان برایش اهمیت دارد.

به گزارش روزنامه الکترونیکی «منامه بوست»،‌ جمعیت الوفاق در بیانیه‌ مذکور گفت: «رژیم بحرین، گفت‌و‌گو با مردمش را رد می‌کند» و در قاموس و اقدامات این حکومت،‌ چیزی به نام گفت‌و‌گو، ارتباط یا تفاهم وجود ندارد. این جمعیت در ادامه تاکید کرد که حکومت بحرین «چیزی جز زبان زور، سرکوب و تروریسم با مردم» را نمی‌شناسد.

جمعیت الوفاق در بیانیه‌ خود، خطاب به کشور‌های حاضر در اجلاس منامه گفت که ‌آن‌ها باید بدانند مردم کشور میزبان امنیت ندارند؛ غالب مردم در تمامی سطوح، از امنیت بی‌بهره هستند.

این جمعیت در ادامه،‌ «در راستای برآورده کردن خواسته‌های بحرینیان مبنی بر ایجاد یک نظام سیاسی عادلانه و دموکرات و[ایجاد] کشوری [برپایه] نهادها[ی مستقل] و قانون»، کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس را به فشار علیه حکومت بحرین فراخواند و خواستار این شد که «سرکوب‌ها، بازداشت‌های خودسرانه صاحب‌نظران و دموکراسی‌طلبان پایان برسد و به حقوق بشر احترام گذاشته شود».

اجلاس منامه، دیروز جمعه، با عنوان «گفت‌وگوی منامه» در پایتخت بحرین آغاز به کار کرده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها