جنبش فلسطینی: اسرائیل بزرگ‌ترین قاتل کودکان است

جنبش فلسطینی: اسرائیل بزرگ‌ترین قاتل کودکان است
شنبه 2 آذر 1398 - 19:33

یک جنبش فلسطینی اعلام کرد، در زمانی که دنیا در حال ساخت آینده‌ای روشن برای کودکان است، مادران فلسطینی در حال گریه‌وزاری برای کودکانشان هستند که رژیم صهیونیستی آنان را با تروریسم منظم خود می‌کشد.

العالم - فلسطین اشغالی

«الجبهة الدیمقراطیة لتحریر فلسطین» (جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین) امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین قاتل کودکان فلسطینی است.

به گزارش وبگاه خبری «سوا» فلسطین، جبهه دموکراتیک در این بیانیه با بیان اینکه «در زمانی که دنیا ساخت فردایی روشن و درخشان و موفق برای کودکانش را جشن می‌گیرد»، نوشت: «مادران کودک‌مُرده ملت ما برای بچه‌هایشان اشک می‌ریزند؛ بچه‌ایی که قربانی قتل و جنایت و تروریسم منظم اشغالگران اسرائیلی و گله‌های هار شهرک‌نشین‌های فاشیست شده‌اند».

در این بیانیه آمده است «دشمنی اشغالگران، با کودکان فلسطینی، موضوع ساده‌ای نیست. این دشمنی، بخشی جداناشدنی از نگاه فاشیستی و نژادپرستانه به معنای کودک فلسطینی است و چه بسا گلدا مایر نخست‌وزیر اسبق این رژیم این معنا و میزان فاشیستی بودنش را بیان کرد زمانی که گفت، با تولد هر کودک جدید فلسطینی درباره آینده اسرائیل بشدت نگران و هراسان می‌شود».

به گفته این جنبش فلسطینی، «این سیاست نیروهای اشغالگر، کینه آنان و گله‌های هار شهرک‌نشین از کودکان فلسطینی را تفسیر می‌کند».

جبهه دموکراتیک همچنین از جامعه بین‌الملل درخواست کرد که اقدامات عملی و موثر برای مجازات اشغالگران اسرائیلی که در حق کودکان فلسطین، جنایت می‌کنند، انجام دهد.

پیشتر، کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد بود که ارتش و پلیس اسرائیل به صورت هدفمند با کودکان فلسطینی بدرفتاری کرده و در بسیاری از موارد آنها را شکنجه می‌دهد و به زبان عبری از آنها بازجوئی کرده و انتظار دارند که آنها نیز به عبری اعتراف کنند.

اواسط تابستان گذشته، «جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان» در بیانیه‌ای مطبوعاتی فاش کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تا نیمه تابستان، شانزده کودک فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها