خط و نشان رهبر کره شمالی/ برای هرگونه عملیات نظامی جدید آماده ایم

خط و نشان رهبر کره شمالی/ برای هرگونه عملیات نظامی جدید آماده ایم
دوشنبه 4 آذر 1398 - 14:59

رهبر کره شمالی در جریان مانور نظامی این کشور در شمال مرز غربی دریایی کره جنوبی با تاکید بر ضرورت آمادگی جامع سیاسی ،عقیدتی ، فیزیکی و فنی، از آمادگی کشورش برای هرگونه عملیات یا ماموریت نظامی جدید خبر داد.

العالم ـ آسیا

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، "کیم جونگ اون" روز دوشنبه در تمرین نظامی نیروهای کشورش در منطقه "چانگرین" واقع در 45 کیلومتری منطقه تحت کنترل سئول حضور داشت و از نزدیک شاهد این رزمایش بود.

منطقه چانگرین در گذشته شاهد درگیری های بین دو کره بود.

کره شمالی علاوه بر رزمایش نظامی که امروز به دستور کیم در چانگرین برگزار شد، در روزهای 18 و 16 نوامبر به ترتیب شاهد مانور یگان های تک تیرانداز نیروی هوایی و دفاع هوایی کره شمالی و تمرین نظامی فرماندهان و خلبانان پرواز نیروی هوایی و ضدهوایی این کشور بود.

برگزاری رزمایش در شبه جزیره کره، یکی از موانع بر سر راه مذاکرات خلع سلاح هسته ای بین کره شمالی و آمریکاست.

پیونگ یانگ اخیرا توقف رزمایش های کره جنوبی و آمریکا را به عنوان پیش شرط ازسرگیری مذاکرات هسته ای کره شمالی و آمریکا اعلام کرد و هشدار داد، اگر آمریکا بخواهد به برنامه‌ های خود برای برگزاری چنین رزمایش‌ هایی ادامه دهد، واشنگتن در معرض تهدیدی بزرگتر قرار خواهد گرفت.

آمریکا و کره‌ جنوبی در پی انتقاد کره شمالی، تصمیم گرفتند رزمایش مشترک نظامی خود را که قرار بود در پایان ماه میلادی جاری(۹آذرماه) برگزار شود، به زمان دیگری موکول کنند. مذاکرات نمایندگان هسته ای کره شمالی و آمریکا پیشتر و در پی نشست بی نتیجه فوریه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا و کیم در هانوی ویتنام متوقف شد.

پربیننده ترین خبرها