تاکید وزیر خارجه پاکستان بر تداوم همکاری های منطقه ای با ایران

تاکید وزیر خارجه پاکستان بر تداوم همکاری های منطقه ای با ایران
دوشنبه 4 آذر 1398 - 15:45

وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد بر ضرورت تداوم رایزنی ها میان دو کشور برای توسعه بیش از پیش همکاری های دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«مهدی هنردوست» در آستانه پایان ماموریت دیپلماتیک خود به عنوان سفیر ایران در پاکستان امروز با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

قریشی دراین دیدار با تشکر از خدمات ارزنده سفیر ایران در دوره حضور چهارساله در پاکستان گفت که این اقدامات به طور قطع بر گسترش مناسبات دو جانبه بسیار موثر بوده است.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد: تحولات در منطقه ایجاب می کند که دو کشور همسایه ایران و پاکستان با درک از تمامی تحولات منطقه ای و بین المللی، با نگاهی راهبردی در جهت بسط و توسعه همکاری های منطقه ای تلاش کنند.

وی افزود: ایران کشور همسایه دوست و برادر ماست، مرزهای طولانی میان دو کشور در طول تاریخ مرز صلح و دوستی بوده و ما از مواضع مثبت و حمایت های رهبر عالی ایران از صلح و ثبات در جنوب آسیا و دفاع از حقوق مردم در شبه قاره تشکر می کنیم.

سفیر ایران نیز با مروری بر دستاوردهای روابط دوجانبه ایران و پاکستان در چند سال اخیر بر اهمیت گسترش روابط همه جانبه تاکید کرد و گفت: دو کشور از اشتراکات بسیاری در کلیه زمینه های تاریخی، فرهنگی برخوردارند.

وی افزود: نگرانی ها و منافع مشترک دو کشور ایجاب می کند که طرفین تمامی تلاش های خود را بر فعال سازی کلیه ظرفیت های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی معطوف کنند.

هنردوست در ادامه گفت : با توجه به درایت و بصیرت مسئولان ایران و پاکستان و علائق فی مابین ملت های دو کشور برادر روند همکاری ها به طور مسلم با سرعت بیشتر ادامه داشته و بدون شک افق روشنی از حُسن مناسبات و تعاملات دوجانبه در پیش روی دو ملت بزرگ ایران و پاکستان خواهد بود.

«عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان نیز هفته گذشته در دیدار خداحافظی «مهدی هنردوست» گفت: توسعه روابط با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران در اولویت سیاست خارجه دولت اسلام‌آباد قرار دارد.

رئیس جمهوری پاکستان ضمن ارج نهادن به دستاوردهای رو به رشد در روابط دو کشور، بر اراده رهبران سیاسی پاکستان بر تعمیق و اعتلای مناسبات همه جانبه روابط با ایران تاکید کرد و گفت روند همکاری های فزاینده و رو به رشد فعلی ایران و پاکستان یقینا حفظ و تداوم خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها