نظرکده/

مداخله آمریکادر مسائل داخلی لبنان

مداخله آمریکادر مسائل داخلی لبنان
سه شنبه 5 آذر 1398 - 21:25

در حالی که جنبش های مردمی لبنان برای انجام اصلاحات ادامه دارد، مداخلات امریکا پس از یک دوره پنهان کاری، در حال علنی شدن است.

العالم - نظرکده

واشنگتن از طریق هم پیمانان منطقه ای خود درصدد اجرای سیاست های خصمانه خود برای نیروهای مقامت یعنی حزب الله بود اما مردم لبنان که حامی مقاومت هستند، طرح های آمریکا را ناکام گذارده و پژواک آن را گوش دور و نزدیک رسانده و با مداخلات مخالفت کردند.

آمریکا از بهره جویی از تظاهرات لبنان چه هدفی دارد ؟

مداخله آمریکا چه خطراتی برای لبنانی ها دارد؟

مرکز پژوهش های امریکا در لبنان، از مداخله دولت ترامپ در مسائل داخلی هشدار داد و تاکید کرد : اظهارات اخیر مسئولین آمریکائی درباره لبنان بیانگر تحرکات امریکا برای دور کردن حزب الله از دولت های لبنان است .

وی تاکید کرد: دولت آمریکا از گروه هایی که با حزب الله مخالف هستند،حمایت می کند اما هر گروه سیاسیِ حامی مقاومت ، مورد هدف دولت آمریکا قرار خواهد گرفت

این مرکز،هم چنین تاکید کرد مداخلات امریکا در مسائل لبنان و هدف قرار دادن مقاومت ناشی از نگرانی های دولت آمریکا از آینده اسرائیل است .

مرکز خاورمیانه نیز به نوع خود تاکید کرد: برخی مواضع پیشین، مداخله آمریکا در لبنان را تقویت کرد، دولت آمریکا در مداخله در مسائل لبنان برای تحقق سیاست های خود و هدف قرار دادن حزب الله و حمایت از منافع رژیم صهیونیستی به هم پیمانانی مانند پاریس و ریاض تکیه می کند.

برخی نمایندگان لبنانی نیز درباره تحولات لبنان، برتلاش ها و رایزنی هایی در مجلس برای پایان دادن به این بحران تاکید کردند و اینکه تا الان افق مشخصی برای حل مساله دولت وجود ندارد.

آنها هم چنین تاکید کردند بیشتر نمایندگان فقط با دولت تکنوکرات موافقند وسیاسی ها خواهان دولت تکنوکرات هستند.

نظر شما چیست؟

آیا واشنگتن می تواند با توجه به مخالفت های مردمی به مداخله اش در لبنان ،به اهداف خود برسد؟

دولت ترامپ چگونه مانع از تشکیل دولت جدید لبنان می شود؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها