ترکیه: عملیات چشمه صلح تا تحقق اهداف ادامه دارد

ترکیه: عملیات چشمه صلح تا تحقق اهداف ادامه دارد
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 15:12

شورای امنیت ملی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات چشمه صلح ارتش این کشور که با مخالفت‌‎های بین‌المللی و منطقه‌ای روبرو شده، تا دست‌یابی به اهداف خود ادامه خواهد یافت.

العالم ـ ترکیه

به گزارش امروز (چهارشنبه) خبرگزاری آناتولی، اعضای شورای امنیت ملی ترکیه پس از جلسه امروز خود با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند که عملیات چشمه صلح ترکیه تا رسیدن به اهداف خود در شمال سوریه ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه، ادعا شده که تمام تدابیر لازم برای آسیب ندیدن غیرنظامیان در جریان عملیات چشمه صلح اتخاذ شده است؛ این عملیات به برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند و تا دست‌یابی به هدف خود آن را ادامه خواهیم داد. در این راستا از کشورهای طرف توافق ایجاد منطقه امن در سوریه انتظار داریم که فعالیت‌های پاکسازی تروریست‌ها (نیروهای موسوم به ی.پ.گ و یا یگان‌های مدافع خلق) از این منطقه و همچنین تل رفعت و منبج را هرچه سریع‌تر به اتمام برسانند.

در بیانیه مذکور همچنین با ادعای اینکه ترکیه مبارزه با گروه تروریستی داعش را نیز با عزمی راسخ و قاطعانه انجام می‌دهد، از جامعه بین‌المللی جهت حمایت از تلاش‌های ترکیه برای بازگشت امن و داوطلبانه سوری‌ها به خانه‌های خود و دست‌یابی هرچه سریع‌تر آنها به صلح و آرامش در سرزمین‌شان دعوت شده است.

به گزارش ایرنا، ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه و الحسکه در شنال این کشور، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی، ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترک وی، در سوچی روسیه در تاریخ ۳۰ مهر به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.

پربیننده ترین خبرها