استاندار نجف عراق: فتنه را خاموش خواهیم کرد

استاندار نجف عراق: فتنه را خاموش خواهیم کرد
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 22:41

استاندار نجف عراق ضمن حمایت از اعتراض‌های مسالمت‌آمیز درباره تلاش برخی از «آشوبگران» برای ایجاد فتنه در این استان شیعی هشدار داد.

العالم - عراق

استاندار نجف اشرف عراق بر تلاش نیروهای امنیتی در این استان برای «خاموش کردن فتنه» تأکید کرد.

«لؤی الیاسری» شامگاه چهارشنبه (۶ آذر) گفت که مقامات محلی در استان نجف اقدام به برقراری تماس با معترضان کرده تا از تشدید درگیری‌های اخیر اجتناب کنند.

استاندار نجف گفت که او نیز همانند معترضان عراقی به دنبال تحقق خواسته‌های مسالمت‌آمیز آن‌ها در ایجاد کشوری آزاد و دموکراتیک به دور از فساد است. او بار دیگر بر مسالمیت‌آمیز بودن اعتراض‌ها تأکید کرد و گفت که عراقی‌ها همه تمایلی به حرکت به سوی خشونت و «خشونت تقابلی» ندارند.

یاسری از اقدام برخی از جوانان معترض در استان نجف در قطع راه‌های ارتباطی و آتش زدن برخی از اماکن حیاتی و اصلی در این استان با هدف بیان اعتراض‌ها ابراز تأسف کرد و گفت که نیروهای امنیتی در استان نجف تلاش می‌کنند تظاهرات مسالمت آمیز باقی بماند.

به گزارش سومریه، استاندار نجف گفت: «کما اینکه به همه تأکید می‌کنیم که ما در مسیر خاموش کردن فتنه و عدم استفاده از خشونت گام برخواهیم داشت و نیروهای امنیتی برای حمایت از شما و استقرار امنیت در صحنه حضور دارند»

این مقام عراقی «آشوبگران» و «فرصت‌طلب‌ها» را خطاب قرار داد و گفت: «به فرصت‌طلب‌ها و آشوبگران و کسانی که برای رسیدن به مناصب از جمله منصب استانداری طمع دارند، می‌گویم که شما در بین فرزندان نجف شناخته شده و معروف هستید؛ پس سعی نکنید به موج اعتراض‌ها سوار شوید که در این صورت همه چیز را از دست خواهید داد».

معترضان قصد ورود به کنسولگری ایران را داشتند

برخی از کاربران در فضای مجازی و رسانه‌ها از جمله شبکه راشا تودی روسیه ساعتی پیش مدعی شدند که معترضان عراقی در حال حرکت به سمت کنسول‌گری ایران در شهر نجف بودند که با ورود نیروهای امنیتی عراق، موفق به این کار نشده‌اند.

منبع عراقی این شبکه مدعی است که بین معترضان و نیروهای ضد شورش در نزدیکی ساختمان کنسول‌گری ایران، درگیری رخ داده است و این نیروها به سمت کسانی که به دنبال نزدیک شدن به این مکان بودند، گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند.

اعتراض‌ها در عراق از ابتدای ماه اکتبر گذشته در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و فساد در این کشور آغاز شد و بجز وقفه‌ای کودتاه به دلیل مراسم اربعین حسینی (ع)، تظاهرات همچنان ادامه دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها