تقویت مواضع ارتش سوریه در منطقه راهبردی تل تمر

تقویت مواضع ارتش سوریه در منطقه راهبردی تل تمر
جمعه 8 آذر 1398 - 03:08

خبرگزاری رسمی سوریه از گسترش حضور واحدهای ارتش سوریه در ریف شمالی استان الحسکه در نزدیکی مرز ترکیه خبر داد.

العالم - سوریه

یگان‌های ارتش سوریه که در ریف شمالی استان الحسکه (در شمال شرق سوریه) حضور دارند، مواضع خود را در مسیر بین المللی (الحسکه - حلب) تقویت کردند و وارد روستاهای «الکوزلیة»، «تل اللبن» و «أم الخیر» در حومه غربی شهر «تل تمر» شدند و مواضع خود را در آنجا مستحکم کردند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد: ارتش سوریه در چارچوب وظیفه ملی خود برای تامین امنیت و محافظت از اهالی الحسکه از صبح روز پنجشنبه دامنه استقرار خود را در مسیر بین المللی الحسکه-حلب گسترش داد و یگان‌های آن در روستاهای الکوزلیه، ام خیر و تل اللبن در حومه غربی تل تمر مستقر شدند.

عملیات تقویت مواضع نظامی و تثبیت مواضع جدید در سه روستای فوق الذکر که در همجواری جاده بین المللی الحسکه-حلب واقع شده‌اند به تامین امنیت منطقه واقع بین این سه روستا تا تل تمر که مسافتی حدودا 12 کیلومتر است کمک می‌کند.

به گزارش سانا، اهالی روستاهای مذکور هلهله‌کنان و با فریاد خوشحالی به استقبال نیروهای ارتش آماده و از آنها به خاطر بازگرداندن امنیت به دیارشان و نجات آنها از دست گروه‌های تروریستی که اهالی این روستاها را آواره کرده و دار و ندارشان را به غارت برده بودند قدردانی کردند.

یگان‌های ارتش عصر روز پنجشنبه هم حمله شدید نیروهای ترکیه و شبه نظامیان مزدور آن به روستای تل اللبن در حومه غربی تل تمر که ارتش از صبح در آنجا مستقر شده بود دفع کردند و تلفات جانی و تجهیزاتی به صفوف مهاجمان وارد کردند.

یگان‌های ارتش سوریه روز یکشنبه گذشته وارد منطقه جدیدی در غرب روستای عالیه الحسین در حومه غربی تل تمر در ریف شمال غربی الحسکه شدند تا امنیت راه ارتباط زمینی بین یگان‌های ارتش در استان‌های الحسکه و الرقه فراهم شود.

کشورهای متجاوز علیه سوریه به سنگ اندازی در مسیر استقرار نظامی ارتش سوریه در شمال و شرق این کشور ادامه می‌دهند. در حال حاضر ترکیه همه حواس خود را متوجه شهرک «تل تمر» در محور راس العین کرده است.

تل تمر در شمال غربی استان حسکه در ۶۴ کیلومتری مرز ترکیه واقع شده و ۱۳۳ روستا دارد و اغلب ساکنانش مسیحی و آشوری هستند.

اهمیت تل تمر از آنجاست که در مسیر بین المللی حلب به الحسکه واقع شده و دروازه شهر الحسکه محسوب می‌شود و آن را از راس العین جدا می‌کند. تل تمر همچنین نقطه اتصال الحسکه به دیگر استان‌هاست و از سوی دیگر به القامشلی، الدرباسیه و عامودا می‌رسد از همین رو تسلط بر آنجا اساسا حملات ترکیه به این مناطق را توسعه خواهد داد.

ارتش ترکیه و تروریست‌ها با اشغال منطقه «تل التمر» درصد هستند ارتباط نیروهای سوری را در شمال شرق استان حلب و مرکز استان الرقه با شمال شرق استان الحسکه قطع کنند و غرب و شرق بزرگراه « M۴» که حدود 30 کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد زیر آتش نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها قرار خواهد گرفت.

کشف خودروی بمب‌گذاری شده در ریف رقه

نیروهای مهندسی ارتش مستقر در شهرک عین عیسی در ریف شمالی رقه هم روز پنجشنبه یک خودروی بمب گذاری شده را که در این شهر پارک شده و آماده انفجار از راه دور بود شناسایی و بمب آن را خنثی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها