تعلیق راهپیمایی بازگشت در غزه با شدت گرفتن تجاوزات رژیم صهیونیستی

تعلیق راهپیمایی بازگشت در غزه با شدت گرفتن تجاوزات رژیم صهیونیستی
جمعه 8 آذر 1398 - 14:41

کمیته ملی برگزاری راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره نوار غزه از تعلیق برگزاری این راهپیمایی به دلیل شدت تجاوزات رژیم صهیونیستی، خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

کمیته ملی برگزاری راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره نوار غزه از تعلیق برگزاری این راهپیمایی برای سومین جمعه متوالی خبر داد.

کمیته مذکور علت تعلیق این راهپیمایی را شرایط حساس و خطرناک فلسطین در سایه تلاش «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود برای صدور بحران‌های داخلی خود به غزه به ویژه پس از شکست او در تشکیل کابینه جدید، عنوان کرد.

در این بیانیه همچنین ضمن درود به روان پاک شهدا از جمله شهید «سامی ابودیاک» که در زندان‌ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، آمده است: «به دلیل مسئولیت ملی و به خاطر حفظ جان فرزندان ملت این کمیته تصمیم گرفت راهپیمایی بازگشت امروز جمعه تعلیق شود تا فرصت سوء استفاده از دشمن صهیونیستی گرفته شود.»

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»،کمیته مذکور تأکید کرد که تعلیق راهپیمایی بازگشت هیچ گونه ارتباطی به هیچ توافقی ندارد و مسئولیت ملی ما همچنان پایبندی به اصول ملت و حق مقاومت آن و نیز حفظ خون فرزندان ملت در برابر تجاوزات صهیونیستی است.

این کمیته همچنین خواستار احیای «روز همبستگی با ملت فلسطین» در روز جمعه ۲۰ نوامبر (۸ آذر) به منظور یادآوری مسئله فلسطین به جهانیان، شد.

راهپیمایی بازگشت از روز ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) به منظور درخواست شکست محاصره نوار غزه و یادآوری حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین اشغالی خود در سال ۱۹۴۸، آغاز شد و تا کنون بیش از ۳۲۷ فلسطینی از جمله ۴۶ کودک به شهادت رسیده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها