انصارالله: آمریکا نمی‎خواهد جنگ در یمن پایان یابد

انصارالله: آمریکا نمی‎خواهد جنگ در یمن پایان یابد
شنبه 9 آذر 1398 - 06:57

یک مقام انصارالله یمن ضمن تأکید بر تغییر مواضع عربستان سعودی در قبال جنگ یمن گفته آمریکا و رژیم صهیونیستی در مسیر اتمام این جنگ سنگ‌اندازی می‌کنند.

العالم-یمن

عضو شورای سیاسی انصار الله از سنگ اندازی آمریکا و رژیم صهیونیستی در مسیر تلاش‌های میانجی‌گرانه برای توقف جنگ علیه ملت یمن خبر داد.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله گفت: ائتلاف سعودی موضع خود درباره توقف جنگ علیه یمن را تغییر داده است، اما رژیم صهیونیستی و آمریکا سنگ اندازی می‌کنند.

البخیتی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین، سرنگونی یک بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی توسط پدافند هوایی یمن را ضربه بزرگی به متجاوزان خواند و گفت: به نفع عربستان است که این پیام قوی را بگیرد وگرنه خسارات آن بیشتر خواهد بود.

این مقام انصارالله در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: تغییر مواضع امارات و عربستان درباره توقف جنگ علیه یمن کاملا واضح است، اگرچه اعلام نشده اما این آمریکا و اسرائیل هستند که سنگ اندازی می‌کنند.

این مسئول شورای سیاسی انصار الله تاکید کرد: اکثر آنهایی که روی تجاوز ائتلاف سعودی حساب باز کرده بودند به شکست خود معترف هستند، زیرا موازنه‌های قوا از لحاظ نظامی و روانی بخصوص پس از فروپاشی صفوف نیروهای متجاوز تغییر کرد.

البخیتی گفت: در سایه مانع تراشی سازمان ملل در مسیر مذاکرات یمن عمان میانجی پاک‌تر است کما اینکه روسیه هم پشتیبان تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ در یمن است.

وی، راهبرد یمن را بر مبنای تحقق صلح دائم و فراگیر خواند و تاکید کرد: یمن حیاط خلوت هیچ کشوری نخواهد بود.

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان روز دوشنبه گفت که عربستان سعودی هم مانند صنعا در گفت‌وگوها برای پایان دادن به درگیری در یمن، جدی است.

خبرگزاری «آناتولی» اخیرا به نقل یک منبع آگاه سیاسی گزارش داده که عمان در حال فراهم کردن مقدمات دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و هیأت انصارلله به ریاست «محمد عبدالسلام» است.

به گفته این منبع، عمان در تلاش است تا توافقنامه‌ای بین عربستان و انصارالله امضا شود و این تلاش‌ عمان در ادامه تلاش‌های این کشور برای نزدیکی دیدگاه‌های ایران، امارات و عربستان درباره یمن است.

سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی هم روز سه‌شنبه گفت که این ائتلاف تصمیم گرفته است تا در راستای اجرای توافق استکهلم سوئد ۲۰۰ اسیر یمنی را آزاد کند.

او همچنین گفت که با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی، قرار است پروازها به سمت فرودگاه صنعاء جهت انتقال بیماران نیازمند به اعزام به خارج از یمن، تسهیل شود.

ترکی المالکی همچنین گفت که این اقدامات ائتلاف سعودی در راستای «تلاش‌های رهبری ائتلاف برای حل بحران یمن» صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها