ائتلاف سعودی به وعده تسهیل پروازها به صنعا با مقاصد انسانی عمل نکرد

ائتلاف سعودی به وعده تسهیل پروازها به صنعا با مقاصد انسانی عمل نکرد
شنبه 9 آذر 1398 - 19:17

مدیر عامل فرودگاه بین المللی صنعا، پایتخت یمن گفت که ائتلاف سعودی هنوز به وعده خود درباره تسهیل پروازها به سمت این فرودگاه برای انتقال بیماران نیازمند به خارج از یمن عمل نکرده است.

العالم - یمن

مدیر عامل فرودگاه بین المللی صنعا تاکید کرد که هنوز اظهارات سخنگوی ائتلاف سعودی درباره تسهیل پروازها به سمت فرودگاه صنعاء جهت انتقال بیماران نیازمند به اعزام به خارج از یمن عملی نشده است.

«خالد الشایف» در گفت‌وگو با روزنامه «لا»گفت: ما همچنان منتظر عملی شدن وعده‌های سرهنگ «ترکی المالکی» هستیم و واقعا نمی‌دانیم آنها صداقت دارند یا خیر؟

مدیر عامل فرودگاه صنعا تاکید کرد این فرودگاه غیر از پروازهای سازمان ملل پذیرای هیچ پروازی با مقاصد انسانی یا تجاری نبوده است.

الشایف گفت: اسرای آزاد شده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح روز پنجشنبه با هواپیماهای صلیب سرخ بین المللی به فرودگاه صنعا رسیدند و فرودگاه صنعا روزانه پذیرای این هواپیماها بوده است.

مدیر عامل فرودگاه صنعا گفت: فرودگاه صنعا یک سالی است که آماده استقبال از پروازهای عادی است و معلوم است چه کسانی برای استقبال فرودگاه از پروازهای با مقاصد انسانی و تجاری سنگ اندازی می‌کنند.

الشایف افزود: رسانه‌های وابسته به کشورهای ائتلاف سعودی و مزدوران آنها اخباری را درباره گشایش فرودگاه صنعا منتشر کرده و مدعی شدند که صبح روز پنجشنبه این فرودگاه پذیرای نخستین این پروازها بوده، اما ما این خبر را تکذیب و تاکید می‌کنیم هواپیماهایی که روز پنجشنبه در این فرودگاه به زمین نشستند هواپیماهای سازمان ملل و حامی اسرا بودند که استفاده آنها از این فرودگاه عادی است.

سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی روز سه‌شنبه هفته گذشته گفت که این ائتلاف تصمیم گرفته است تا در راستای اجرای توافق استکهلم سوئد ۲۰۰ اسیر یمنی را آزاد کند.

او همچنین گفت که با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی قرار است پروازها به سمت فرودگاه صنعاء جهت انتقال بیماران نیازمند به اعزام به خارج از یمن، تسهیل شود.

ترکی المالکی همچنین گفت که این اقدامات ائتلاف سعودی در راستای «تلاش‌های رهبری ائتلاف برای حل بحران یمن» صورت گرفته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها