نفوذ آمریکایی‌ها در انتخابات انگلیس

نفوذ آمریکایی‌ها در انتخابات انگلیس
يکشنبه 10 آذر 1398 - 15:47

تعدادی از افراد و سازمان‌های ثروتمند آمریکایی در این انتخابات انگلیس نقش دارند.

العالم - آمریکا

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: انتخابات ۱۲ دسامبر در انگلیس، نبردی سخت برای شکل دادن آینده کشور است. رای دهندگان در این انتخابات نه تنها امیدوارند گام‌های بعدی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) را تدوین کنند، بلکه می‌خواهند بین بوریس جانسون نخست وزیر راستگرا و جرمی کوربین رهبر چپ گرا از حزب کارگر، یکی را انتخاب کنند.

روزنامه مهم و چپ گرای گاردین روز جمعه نوشت: ۱۱ نفر از کمک کنندگان سرشناس آمریکا در پنج سال گذشته در مجموع بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به گروه‌های سرشناس و چپ گرای انگلیس کمک کرده اند. یکی از ثروتمندان محافظه کار آمریکا که بر گروه‌های راستگرا نفوذ زیادی داشت و اکنون زنده نیست، جان تمپلتون بود. گاردین نوشت وی سال ۲۰۰۸ فوت کرد و در بنیاد‌هایی فعالیت داشت که ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به گروه‌ها در انگلیس کمک کردند.
این خبر در حالی منتشر شده است که آمریکا بر ادعا‌ها مبنی بر نفوذ خارجی بر انتخابات آمریکا تمرکز کرده است. در خارج آمریکا، مسئله اغلب از دیدی مخالف و به اینصورت دیده می‌شود که آمریکایی‌های ثروتمند، درصدد اعمال نفوذ بر انتخابات‌های خارجی هستند. خبر در مورد کمک‌های آمریکایی‌های ثروتمند، در بحبوحه نگرانی درباره شفافیت نظام سیاسی انگلیس پیش از برگزاری انتخابات ماه آینده منتشر شده است.
روزنامه تایمز لندن اوایل ماه نوامبر نوشت: حزب محافظه کار جانسون که از طرف بسیاری از اندیشکده‌های راستگرا حمایت می‌شود، به سرکوب یک گزارش دولت در مورد نفوذ روسیه در نظام سیاسی انگلیس متهم شده است. این موضوع ممکن است تاکیدی بر کمک‌های نقدی مدیران تجاری مرتبط با کاخ ریاست جمهوری روسیه به حزب محافظه کار باشد.کوربین روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری، از برگزاری مذاکرات درباره توافق تجاری دو جانبه تجاری با آمریکا خبر داد.
وی گفت:" ما در اینجا درباره مذاکرات مخفی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از برگزیت صحبت می‌کنیم. این توافقی است که آینده کشور ما را شکل می‌دهد. " کوربین ادعا کرد سرویس سلامت همگانی انگلیس نیز قربانی توافق تجاری انگلیس و آمریکا خواهد شد. ترامپ قصد خود را برای دستیابی به چنین توافق تجاری و نیز نظرش در مورد نامزد‌های سیاسی مورد علاقه اش، مخفی نکرده است.

خبرگزاری صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها