کشکول العالم/

آغاز درگیری ارتش و تروریست ها در ادلب

آغاز درگیری ارتش و تروریست ها در ادلب
يکشنبه 10 آذر 1398 - 23:09

شبه نظامیان ارتش آزاد مورد حمایت ترکیه امروز از تسلط بر 4 روستای استان ادلب واقع درشمال غربی که تحت سیطره ارتش سوریه بود خبردادند این درحالی است که حمله تروریست های موسوم به "اجناد القوقاز" و گروه تروریستی النصره شاهد گریز و تعقیب بودند و افراد مسلح ضربه دردناکی خوردند و ده ها نفر نیز کشته شدند.

العالم - کشکول

تلاش نظامی ارتش سوریه بی وقفه در ریف ادلب جنوب شرقی ادامه دارد به گونه ای که صحنه نظامی پیچیده ای به وجود آورده است .

به گونه ای که این گروهها درگیری جدیدی در دو محور اعجاز - سرجه و محور استطبلات -رسم الورد در جبهه ابوالظهور- سنجار در ریف ادلب جنوبی و شرقی به وجود آوردند این محوری است که ارتش سوریه از دو سال پیش بر آن تسلط یافته بود این درگیری با حمله گروههای مسلح وابسته به اجناد القوقاز و جبهه النصره با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و شلیک گسترده آغاز شد.

تعقیب و گریز از برجسته ترین ویژگی های این درگیری بود زیرا ارتش سوریه مانورهای تاکتیکی اجرا کرد که در انعطاف پذیری نیروهای حاضر درآنجا نقش داشت و توانست حملات را دفع کند، درست زمانی که ارتش عملیات را به سوی محور استطبلات و رسم الورد ادامه می داد که نیازمند آمادگی نظامی شدید یگان های پشتیبانی ارتش سوریه بود.

ارتش سوریه با خطوط دفاعی محکم در این منطقه ، توانست به گروههای تروریستی، تلفات سنگینی وارد کند و به جز انهدام دو تانک و 5 نفر بر و واحدهای توپخانه ای، بیش از 30 کشته برجای گذاشت و مهم تر از آن ناتوانی گروههای تروریستی در تغییر دادن نقشه تسلط بر این منطقه است در حالی که از حمایت شدید ترکیه در این درگیری بهره مند هستند.

شایان ذکر است ارتش سوریه توانست در 25 ماه گذشته، بار دیگر بر مناطق اعجاز،المشیرفه ،ام الخلاخیل ،الزرزور و سرجه تسلط یافته و پایگاههای نظامی خود را در آنجا تثبیت کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها