الجبیر خواستار ایفای نقش فعال کره جنوبی در خلیج فارس شد

الجبیر خواستار ایفای نقش فعال کره جنوبی در خلیج فارس شد
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 18:27

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد که «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی از این کشور خواسته است تا در منطقه خلیج فارس نقش فعالی ایفا کند.

العالم ـ عربستان سعودی

بنا به این گزارش، عادل الجبیر که به کره جنوبی سفر کرده است روز چهارشنبه خاطر نشان کرد انتظار دارد کره جنوبی در حراست از امنیت دریایی خلیج فارس نقشی به مراتب فعال تر ایفا کند.

او افزود که دو کشور می توانند با همکاری بیشتر و قویتر در این منطقه راهبردی و حیاتی، با تهدیدها مقابله کنند.

در این گزارش آمده است پس از حمله های جداگانه به نفتکش ها در خلیج فارس و حمله پهپادی به آرامکو عربستان سعودی، یک ائتلاف امنیتی با فرماندهی آمریکا ایجاد شده است که عربستان نیز تصمیم به الحاق به آن گرفته است.

الجبیر در گفت و گو با خبرگزاری کره جنوبی تصریح کرد سئول این حملات را محکوم کرده است دولت کره جنوبی از اصل کشتیرانی آزاد در خلیج فارس حمایت می کند دو کشور با یکدیگر درباره این مسایل در ارتباط هستند تردیدی ندارم که سئول نقش فعال تری خواهد داشت.

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی که در کره جنوبی با «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی هم ملاقات کرده است گفت: آزادی کشتیرانی در این منطقه راهبردی به نفع همه کشورها است و کره جنوبی به خوبی به این نکته پی برده است.

این مقام عربستانی به خبرگزاری کره جنوبی گفت حمله به آرامکو حمله به عربستان نبود بلکه حمله به جهان بود زیرا ۵ درصد از تولید نفت جهان را مختل کرد.

به گزارش ایرنا، الجبیر با بیان اینکه این حمله برای تجارت دنیا زیانبار بود تصریح کرد به همین دلیل دنیا گرد هم آمده است تا اعلام کند دیگر نباید چنین اتفاقی رخ دهد در مورد این موضوع با وزیر خارجه کره جنوبی نیز رایزنی کردم.

او در بخش دیگری از مصاحبه اش با یونهاپ، از کره جنوبی به عنوان یک شریک کلیدی عربستان یاد کرد که با ریاض در زمینه های انرژی هسته ای، صنایع دفاعی و تولیدات مصرفی همکاری گسترده ای دارد.

پربیننده ترین خبرها