کامیون‌داران نیز به صف معترضان فرانسه پیوستند

شنبه 16 آذر 1398 - 18:34

رانندگان خودروهای سنگین در فرانسه در اعتراض به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور قصد مسدود کردن بزرگراه‌های مهم این کشور را دارند.

العالم - اروپا

در ادامه اعتراض‌های سراسری در فرانسه علیه سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور بزرگراه‌ها و جاده‌های فرانسه نیز به خاطر افزایش مالیات بر روی سوخت قرار است شنبه توسط رانندگان کامیون معترض به این مسئله مسدود شود.

به نوشته وبگاه «لوکال» قرار است مسیر‌های تردد در جنوب شرقی این کشور به همراه جاده‌های مجاور شهرهای «تولوز» ، «مارسی» مسدود شوند. پیش بینی می‌شود در بودجه سال 2020 هر لیتر سوخت دیزل 2 در صد افزایش یابد.

«سازمان حمل و نقل اروپا» (اوتره) سومین اتحادیه صنفی بزرگ در بخش حمل و نقل در فرانسه، از اعضای خود خواست تا شنبه بزرگراه‌های این کشور را مسدود کنند.این اتحادیه اعلام کرده که افزایش دو درصدی سوخت دیزل باعث می‌شود تا رانندگان سالیانه 800 یورو بیشتر پرداخت کنند.

طی روزهای گذشته اعتصابات در بخش‌های مختلف صنعت در سراسر فرانسه رخ داد و موجب اخلال در بخش صنعت و حمل و نقل این کشور شد به طوری‌که کارکنان «ایر فرانس» (شرکت هوایی فرانسه) و خطوط ریلی پاریس، پایتخت این کشوردر اعتراض به سیاست‌های امانوئل ماکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی، دست از کار کشیدند.

کشاورزان و دانشجویان فرانسه نیز در اعتراض به سیاست‌های ماکرون اعتراض‌هایی را برپا کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها