القبس: موانع اصلی حل اختلافات بحران قطر رفع شده است

القبس: موانع اصلی حل اختلافات بحران قطر رفع شده است
يکشنبه 17 آذر 1398 - 00:17

یک روزنامه کویتی به نقل از منابع آگاه گزارش داد، مسئولان قطری و سعودی برخی از مهمترین موانع حل اختلافات مربوط به شورای همکاری خلیج فارس را برطرف کرده‌اند.

العالم-عربستان

رایزنی‌های طرف‌های سعودی و قطری برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس که بیش از دو سال است که ادامه دارد، کماکان در جریان است.

روزنامه کویتی «القبس» روز شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت که حل اختلافات شورای همکاری خلیج فارس همواره به دستیابی به توافق قطر و عربستان بر سر چشم‌انداز مشترک آینده روابط دو کشور نیاز دارد.

منابع آگاه بدون اشاره به جزئیات دیدارهای مقامات سعودی و قطری خبر دادند که دو طرف اخیرا برخی از شاخص‌ترین موانع موجود بر سر راه حل بحران شورای همکاری را برداشته‌اند.

این روزنامه درباره احتمال حضور «شیخ تمیم» امیر قطر در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض نوشته است که هنوز حضور وی در این جلسه قطعی نیست و احتمال دارد که فردی به نمایندگی از او به عربستان برود.

شاه سعودی اخیرا از «شیخ تمیم» امیر قطر دعوت کرده که در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که قرار در تاریخ ۱۰ دسامبر (۱۹ آذرماه) در ریاض برگزار شود، شرکت کند.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از حدود دو سال پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده‌اند و ازسرگیری روابط با این کشور را به ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس مشروط کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها