آرامش شکننده در محورهای جنوبی پایتخت لیبی

آرامش شکننده در محورهای جنوبی پایتخت لیبی
يکشنبه 17 آذر 1398 - 18:02

منابع لیبیایی از بازگشت آرامش نسبی به جنوب طرابلس پایتخت لیبی پس از یک روز درگیری‌های شدید خبر دادند.

العالم - لیبی

منابع لیبیایی گفتند که پس از درگیری خشونت‌بار در محور الخلاطات واقع در جنوب طرابلس، آرامش به محله‌های جنوبی پایتخت بازگشت.

نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» روز شنبه(دیروز) به سمت الخلاطات و مقرهایی که نیروهای ژنرال خلیفه حفتر تحت سیطره خود دارند، پیشروی کردند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، روز شنبه برای دومین روز متوالی درگیری بین نیروهای دولتی و نیروهای حفتر در جنوب طرابلس ادامه داشت.

نیروهای دولت وفاق ملی روز گذشته اعلام کردند که یک هواپیمای جنگی متعلق به نیروهای حفتر را در آسمان محور الیرموک واقع در جنوب طرابلس سرنگون و خلبان آن را بازداشت کرده‌اند.

در همین ارتباط السراج عملکرد نیروهای خود در برابر «تجاوزات نیروهای حفتر با حمایت نیروهای بیگانه» را ستود.

السراج همچنین نیروهای ارتش و فرماندهی اتاق عملیات مشترک و نیروهای وابسته به عملیات «برکان الغضب» را مورد خطاب قرار داد و گفت : «از شما قدردانی می‌کنم که در طول ۹ ماه توانستید با تجاوز وحشیانه تحت حمایت نیروهای بیگانه مقابله کنید.»

اگرچه السراج اشاره‌ای نکرد که منظور او از نیروهای بیگانه کدام نیروها است اما دولت وی تاکنون بارها امارات را به حمایت نظامی حفتر متهم کرده است.

نیروهای حفتر از هشت ماه پیش با حمایت‌های تسلیحاتی و مالی مصر و امارات سعی دارند به طرابلس نفوذ کرده و بر آن سیطره یابند اما تا کنون تلاش آن‌ها ناکام مانده و نیروهای دولت وفاق ملی مانع پیشروی آن‌ها به داخل شهر شده‌اند.

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ با دودستگی شدید در غرب و شرق مواجه است و دو دولت یکی در طبرق (شرق) و دیگر دولت السراج در غرب وجود دارد که دولت السراج در سطح جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها