حمله کمپین جو بایدن به سیاست‌های ترامپ در قبال عربستان و کره‌شمالی

حمله کمپین جو بایدن به سیاست‌های ترامپ در قبال عربستان و کره‌شمالی
دوشنبه 18 آذر 1398 - 07:56

جو بایدن خواستار بازنگری در سیاست‌های آمریکا در قبال عربستان سعودی شد.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، کمپین جو بایدن -- یکی از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور -- با انتشار بیانیه‌ای خواستار بازنگری در سیاست‌های آمریکا در قبال عربستان سعودی شد. کمپین بایدن همچنین آزمایش هسته‌ای احتمالی کره‌شمالی را یک "طعنه" به رئیس‌جمهور آمریکا نامید.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که فشارها بر دولت ترامپ -- در پی تیراندازی یک تبعه سعودی در یک مرکز نظامی آمریکا که به مرگ 3 آمریکایی منجر شد -- برای تجدیدنظر در رویکردش در قبال ریاض رو به افزایش است.

در این بیانیه آمده است دولت ترامپ، "چکی سفید را برای دولت عربستان" نوشته است تا "در جای‌جای جهان با نوعی مصونیت به اعمالش ادامه دهد."

در ادامه این بیانیه که از زبان تی جی داکلو -- سخنگوی ترامپ -- و در قالب یک ای‌میل ارسال شده آمده است: "اگر بایدن در انتخابات نوامبر سال 2020 آمریکا ترامپ را شکست دهد، روابطمان را با عربستان سعودی مورد تجدیدنظر مجدد قرار خواهد داد تا اطمینان حاصل شود این رابطه با ارزش‌ها و اولویت‌های آمریکا همخوانی دارد."

سخنگوی بایدن همچنین در ادامه گفت نشست‌های ترامپ با رهبر کره‌شمالی که برای شوهای تلویزیونی طراحی شده اند دست‌آورد چندانی نداشته اند درحالی‌که کره‌شمالی در حال افزودن بر ظرفیت‌های خطرناک خود است. وی آزمایش هسته‌ای جدید و احتمالی کره‌شمالی را به یک "طعنه" به رئیس‌جمهور آمریکا تشبیه کرد و افزود: "بایدن، در مقام رئیس‌جمهور، به کیم جونگ نامه عاشقانه ارسال نخواهد کرد."

پربیننده ترین خبرها