العالم - فناوری
به نوشته وبسایت سینت، بازار فناوریهای موسوم به محصولات فناوری پوشیدنی در سه ماهه سوم سال 2019 رکورد جدیدی بر جا گذاشت. بنا بر اعلام مؤسسه پژوهشی آیدیسی، تولیدکنندگان فناوریهای پوشیدنی در این بازه زمانی 84.5 میلیون محصول را روانه بازار کردند که از افزایشی 94.6 درصدی در قیاس با مدت مشابه سال 2018 حکایت دارد.
بخش بزرگی از این افزایش مدیون اشتیاق کاربران به خرید هدفونهای بیسیم درونگوش از جمله ایرپادز شرکت اپل است.
به باور پژوهشگران آیدیسی، از زمانی که بیشتر تولیدکنندگان تلفنهای همراه حذف جک هدفون را از محصولاتشان آغاز کردند، علاقه کاربران به خرید هدفونهای بلوتوث درونگوش به سرعت افزایش یافت.
همچنین علاقه کاربران به خرید اپل واچ و هدفونهای بیتس به رشد بازار پوشیدنیها کمک شایانی کرده است.
اپل در سه ماهه سوم سال 2019، 35 درصد از بازار پوشیدنیها را در اختیار گرفت. این شرکت در بازه زمانی مزبور، 29.5 میلیون محصول پوشیدنی را روانه بازار کرد که از افزایشی 195 درصدی در قیاس با مدت مشابه سال 2018 حکایت دارد. شرکت چینی شیائومی نیز با در اختیار داشتن 14.6 درصد از بازار پوشیدنیها، در همین بازه زمانی به رده دوم صعود کرد. سامسونگ نیز حدود 10 درصد از این بازار را در اختیار دارد.