جوان 25 ساله ایرانی الاصل رقیب اصلی جانسون در انتخابات انگلیس

جوان 25 ساله ایرانی الاصل رقیب اصلی جانسون در انتخابات انگلیس
سه شنبه 19 آذر 1398 - 09:44

علی میلانی جوان 25 ساله ایرانی الاصل که از ۵ سالگی به انگلستان مهاجرت کرده و امروز در سن 25 سالگی بزرگترین رقیب بوریس جانسون در انتخابات پیش روی انگلیس است.

العالم-اروپا

به گزارش العالم، میلانی سیاستمدار انگلیسی از حزب کارگر است که کاندیدای پارلمان در شهر آکسبریج و ساوت رویسلب در غرب لندن شده‌است.

علی میلانی شاید برای جانسون شناخته شده نباشد اما درآکسبریج شهری در حومه لندن، فردی کاملا شناخته شده و معروف است.

بر اساس قانون انتخابات انگلیس، نماینده هر حوزه بصورت مستقیم با رقیب خود در آن حوزه رقابت می کند و بدین ترتیب نمایندگان مجلس عوام انگلستان هر یک نماینده بخش مشخصی از این کشور هستند؛ یعنی حوزه‌ها شکسته شده‌اند تا هر ناحیه یک نفر را به‌عنوان نماینده خود برگزیند.

این نامزد جوان خود را "نامزد محلی" معرفی می کند و برای آنکه بتواند در انتخابات ماه دسامبر بر جانسون غلبه کند بر روی دو موضوع متمرکز شده یک کسب رای جوانان در آکسبریج و هیثرو و دیگری «خیانت جانسون» به حوزه انتخاباتی خود.

علی میلانی در مورد خیانت جانسون می گوید: من اینجا زندگی می کنم، اینجا درس خوانده ام و در یکی از بیمارستان های همین محل تحت جراحی قرار گرفته ام اما کدامیک از شما می تواند مثالی بزند که جانسون برای انجام کارهای پرشکی خود به بیمارستان های آکسبریج مراجعه کرده باشد؟

بوریس جانسون و میلانی از مهمترین نامزدهای شهر آکسبریج در انتخابات پیش رو هستند و همین امر آن دو را در مقابل یکدیگر قرار داده است.

میلانی در پنج سالگی به همراه مادر و خواهرش به انگلیس مهاجرت کرده است و در منطقه ای در شمال غرب لندن زندگی می کرده است و دانش‌آموختهٔ دانشگاه برونل لندن است، وی مسلمان است و یکی از شخصیت های برجسته اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس است.

از سوی دیگر،جانسون که 30 سال از میلانی بزرگتر است و پیشتر شهردار لندن، وزیر خارجه انگلیس بوده است و در کالج گران قیمت و برجسته ایتن درس خوانده و به زبان های یونانی و لاتین را در دانشگاه آکسفورد آموخته است.

اغلب سیاستمداران جوانی که نامزد انتخابات می شوند فرصت زیادی برای موفقیت در این کارزار را ندارند و فرصت موفقیت آنها بسیار کم است، اما اقبال کم از جانسون باعث شده است که میلانی شانس زیادی دربرابر جانسون داشته باشد.

بوریس جانسون رهبر حزب محافظه کار انگلیس تنها 5034 رای به دست آورده و از سال 1924 تاکنون نخست وزیر در منصب خود با این اقبال کم مواجه نبوده است و این شکستی محسوب می شود که جانسون به هیچ وجه آن را تصور نمی کرده است.

ساکنان شهر آکسبریج از "اهمال جانسون" درخصوص این منطقه و مردم آن بسیار ناراضی هستند و همین امر موجب بالارفتن شانس میلانی برای پیروزی در مقابل جانسون شده است.

پربیننده ترین خبرها