رهبر میانمار برای نسل کشی مسلمانان روهینگیا به دادگاه کیفری بین المللی رفت

رهبر میانمار برای نسل کشی مسلمانان روهینگیا به دادگاه کیفری بین المللی رفت
سه شنبه 19 آذر 1398 - 12:24

رهبر حزب حاکم میانمار برای رسیدگی به اتهامات کشتار مسلمانان روهینگیا به دادگاه کیفری بین‌المللی رفت.

العالم - آسیا

«آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار به منظور رسیدگی به اتهامات نسل‌کشی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، در دادگاه کیفری بین‌المللی حاضر شد.

به نوشته شبکه «بی‌بی‌سی»، دولت «گامبیا» با اکثریت مسلمان در غرب آفریقا این شکایت را به دادگاه ارائه کرد و خواستار انجام «اقدامات موقتی» برای حفظ مسلمانان روهینگیا از تهدید و خشونت بیشتر در میانمار شده است.

همچنین این پرونده از سوی 57 عضو سازمان همکاری اسلامی و تیمی از وکلای بین‌المللی مورد حمایت قرار گرفته است.

ارتش میانمار درباره سرکوب اقلیت روهینگیا مدعی‌ عملیات «پاکسازی» این مناطق از «عناصر افراطی» بوده است.از طرفی سوچی نیز ساکنان مسلمان استان «راخین» در شمال غرب میانمار را تهدید تروریستی خوانده بود.

بازرسان سازمان ملل گفته‌اند که اقدامات میانمار اعم از کشتار جمعی، تجاوز، آتش‌سوزی گسترده و اعدام با هدف نسل‌کشی صورت گرفته‌اند.

اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار سال‌هاست که در این کشور تحت فشار و تبعیض قرار دارند. از ماه آگوست سال ۲۰۱۷ بعد از حمله ارتش میانمار به خانه‌های ساکنان استان راخین و به آتش کشیده شدن محل سکونتشان و بعد از قتل و تجاوز، بیش از ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان این استان با پای پیاده به بنگلادش گریختند و تاکنون با کمترین امکانات در کمپ به سر می‌برند. اواخر سال ۲۰۱۷، میانمار و بنگلادش در خصوص بازگرداندن آوارگان روهینگیا به توافق رسیدند که تاکنون اجرایی نشده است و این مسئله انتقادات بین‌المللی علیه حکومت سوچی را به دنبال داشته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها