سخنان گوترش خط بطلانی بر اتهامات سعودی

سخنان گوترش خط بطلانی بر اتهامات سعودی
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 16:17

می گویند که آمریکا دلیلی برای متهم کردن دیگران ندارد، زیرا قدرت آن باعث می شود که در آن واحد قاضی و دادستان و مجری قانون باشد و دنیا به دلیل این سیاست های غیرقانونی که به مرگ میلیون ها انسان منجر شده به فلاکت افتاده است، سیاست هایی عبارت است از اتهام زنی آمریکا به کشورهایی که به زیر بار رفتن هیمنه آمریکا را رد می کنند و سپس این کشورها را از طریق جنگ و تحریم به خیال خود مجازات می کنند.

العالم _ آمریکا

می گوییم که جالب است که بعد از تمامی فاجعه هایی که بر سر ملت های دنیا بر اثر این سیاست ها آمده و بعد از مشخص شدن دروغین و غیر واقعی بودن اتهام آمریکا به دیگر کشورها وارد کرده است، هیچ مرجعی وجود ندارد تا آمریکا را مسئول این اقدامات بداند یا حتی آن را مورد سرزنش قرار دهد تا در آینده نتواند به اقداماتی از این دست ادامه دهد، اما نبود این چنین مرجعی باعث شده تا آمریکا بدون ذره ای ترس از بازخواست یا مجازات به این سیاست فاجعه بار خود ادامه دهد.

همه ما جنگ روانی آمریکا علیه ایران که با هزینه هنگفتی همراه بود را به یاد داریم که چگونه ایران را در دست داشتن حمله سپتامبر گذشته نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در عربستان متهم کرد و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ساعت ها بعد از این اتفاق ایران را متهم به اجرای این حمله کرد تا سعودی ها و برخی کشورهای غربی مانند انگلیس و فرانسه هر چند با تردید به دنباله روی از پامپئو این اتهامات را تکرار کنند.

ایران دلایل واقعی که آمریکا و عربستان و غرب را مجبور به اتهام زنی به خود کرده بود را می دانست که می توان به دشمنی قدیمی این کشورها با ایران و همچنین سرپوش گذاشتن بر ناتوانی سامانه های دفاع هوایی آمریکایی و غربی که عربستان میلیاردها دلار خرج آنها کرده بود و شکست مجدد این ائتلاف عریض و طویل در برابر ملت در محاصره یمن اشاره کرد.

در آن زمان ایران ادعاهای آمریکا و عربستان را کاملا رد کرد و سید عباس موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران، عربستان را نصیحت کرد که به جای اتهام زنی های بیهوده که برای دیگران پایه و اساسی ندارد، به سرعت برای پایان جنگ خانمان سوز یمن که جز کشتار بیگناهان و نابودی این کشور دستاوردی به همراه نداشت تلاش کند.

تنها چهار روز بعد از حمله آرامکو یعنی در 18 سپتامبر گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که کارشناسان بین المللی برای تحقیق در خصوص حملات آرامکو به عربستان اعزام شده اند.

در همان راستا وزارت خارجه عربستان هم اعلام کرد که از کارشناسان بین المللی و سازمان ملل برای اطلاع از واقعیت ها و مشارکت در تحقیقات دعوت می کند تا واقعیت مشخص شود، هر چند که سعودی ها پیشتر بدون هیچ دلیلی ایران را به دست داشتن در این اقدامات متهم کرده بودند.

روز گذشته و بعد از گذشت حدود دو ماه دبیر کل سازمان ملل در برابر شورای امنیت اعلام کرد که این سازمان نمی تواند تائید کند که موشک ها و پهپاد های استفاده شده در حمله آرامکو اصالتا ایرانی هستند.

گوترش گفت که سازمان ملل تجهیزات باقی مانده در حملات به تاسیسات نفتی عفیف در ماه می، فرودگاه ابها در ژوئن و تاسیسات نفتی آرامکو در سپتامبر را مورد آزمایش قرار داده است.

حالا نمی دانیم چه مرجعی وجود دارد که ایران از آمریکا و اطرافیانش که آن اتهام ها را علیه ایران مطرح کردند و باعث تحریم های ظالمانه و غیرقانونی شده و ناوهای نظامی خود را به خلیج فارس فرستادند تا ایران را محاصره کنند شکایت کند؟

پربیننده ترین خبرها