سیاری: با اعتبارات کم دستاوردهای بزرگی را به دست آوردیم

سیاری: با اعتبارات کم دستاوردهای بزرگی را به دست آوردیم
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 16:04

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه نگاه ما به درون است و تولیدات و تجهیزات را در داخل کشور می سازیم، گفت: توانسته‌ایم با همین اعتبارات کم کار را جلو ببریم و به دستاوردهای بزرگی در زمینه ساخت مدرن ترین و پیچیده ترین تجهیزات دفاعی دست پیدا کنیم.

العالم - ایران / سیاسی

دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس و در جمع خبرنگاران، خوداتکایی در زمینه تجهیزات را از مهمترین دستاوردهای انقلاب در حوزه دفاعی دانست و ادامه داد: از ابتدای انقلاب تمام تلاش‌ها چه در حوزه نیروی انسانی و چه در حوزه تجهیزات در این راستا بوده است که روی پای خود بایستیم.

امیر دریادار سیاری گفت: با توجه به اینکه ما بدنبال ارتقای توان بازدارندگی کشور هستیم و باید توان دفاعی را بالا ببریم، یکی از مولفه هایی که در ارتقای توان دفاعی کشور اثر دارد نیروی انسانی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس، مسائل مربوط به فعالیت های فرهنگی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران که ابعاد مختلفی را به خود اختصاص می دهد را مطرح کردیم و همچنین در زمینه کمبودها هم مسائلی عنوان شد.

رئیس ستاد ارتش گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی موجود در سطح کشور یک تکلیف و وظیفه‌ای هم نسبت به پشتیبانی ارتش دارند که ما در کمیسیون مطرح کردیم. مثلاً در فضای مجازی، موضوعات هنری، ارزشی، فرهنگی، فیلم و سریال که لازم است نقش و جایگاه ارتش در این حوزه‌ها به‌خوبی دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما به درون است و تولیدات و تجهیزات را در داخل کشور می سازیم افزود: با توجه به همت، غیرت، توان ایثارگری و از خود گذشتگی و مقاومت و مدیریت و عشق و علاقه ای که در جوانان و متخصصان و فرماندهان ما وجود دارد توانسته‌ایم با همین اعتبارات کم کار را جلو ببریم و به دستاوردهای بزرگی در زمینه ساخت مدرن ترین و پیچیده ترین تجهیزات دفاعی در حوزه های مختلف اعم از زمین، دریا، زیر سطح و هوا شامل انواع ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها، زیردریایی‌های کلاس سبک و نیمه سنگین، جنگنده‌ها و انواع تانک‌ها و موشک‌ها و رادارها و اژدرها دست پیدا کنیم.

امیر دریادار سیاری اذعان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران خلاء بودجه‌ای خود را با خلاقیت، ابتکار، روحیه جهادی و تجارب هشت سال دفاع مقدس پر کرده ولی لازم است مسئولان کشور از جمله نماینده‌های مجلس شورای اسلامی با جدیت و توجه ویژه به امنیت کشور برای تقویت نیروهای مسلح از جمله ارتش حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

پربیننده ترین خبرها