کنایه چین به آمریکا؛ برخی کشورها باتوم تحریم در دست گرفته اند و بر سر دیگر کشورها می کوبند/ آمریکا در تلاش برای راه اندازی انقلاب های رنگی در چین

کنایه چین به آمریکا؛ برخی کشورها باتوم تحریم در دست گرفته اند و بر سر دیگر کشورها می کوبند/ آمریکا در تلاش برای راه اندازی انقلاب های رنگی در چین
پنج‌شنبه 21 آذر 1398 - 13:00

معاون وزیر خارجه چین با تقبیح تلاش های آمریکا برای راه اندازی انقلاب های رنگی در چین به کنایه گفت: برخی از کشورها باتوم تحریم در دست گرفته اند و بر سر دیگر کشورها می کوبند.

العالم ـ آسیا

به گزارش روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ، «ما جائو شو» معاون وزیر خارجه چین روز پنجشنبه تاکید کرد آمریکا به بهانه حراست از حقوق بشر در امور داخلی چین مداخله می کند و در صدد راه اندازی انقلاب های رنگی است.

وی این مطلب را پس از آن منتشر کرد که آمریکا قانون حمایت از حقوق بشر و دمکراسی هنگ کنگ و لایحه حقوق بشر منطقه خودمختار سین کیانگ چین را تصویب کرد.

این مقام چینی از آمریکا به عنوان منبع ناآرامی ها یاد کرد که در تلاش است تا به بهانه حقوق بشر، منافع خود را تامین کند و به چین ضربه بزند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بدون آنکه به نام آمریکا مستقیما اشاره کند گفت که برخی از کشورها به نام حقوق بشر به دنبال هرج و مرج و انقلاب های مخملین هستند کاری که در سال ۲۰۰۰ نیز در بلوک روسیه انجام داده اند.

جائو شو تصریح کرد این دسته از کشورها نه تنها از حقوق بشر حفاظت نکرده اند بلکه باعث بحران های حقوق بشری در کشورهای دیگر شده اند و چالش های فراوانی برای کشورهای دیگر بوجود آورده اند.

به گزارش ایرنا، وی همچنین تاکید کرد برخی از کشورها باتوم تحریم در دست گرفته اند و بر سر دیگر کشورها می کوبند آنها منافع اقتصادی دیگران را نادیده می گیرند و برایشان مشکل تراشی می کنند دست به هرج و مرج و بی ثباتی می زنند و اجازه انتقال فناوری نمی دهند.

معاون وزیر خارجه چین گفت که اینها همه اقدامات ضد حقوق بشری و بی ثبات کننده است که باعث چالش می شود جنگ تجاری نیز در زمره همین مسایل است کشورها باید با این اقدامات بشدت مخالفت کنند.

پربیننده ترین خبرها