هیات علمای بیروت کنفرانس بحرین را ذلت بار خواند

هیات علمای بیروت کنفرانس بحرین را ذلت بار خواند
پنج‌شنبه 21 آذر 1398 - 16:45

"هیات علمای بیروت" با انتشار بیانیه ای هر نوع عادی سازی رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی به ویژه کنفرانس عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی در بحرین را محکوم کرد.

العالملبنان

این بیانیه افزود: این نوع برقراری رابطه ذلت بار با قاتلان مردم فلسطین و غاصبان سرزمین و مقدسات فلسطین، خیانت به مردم فلسطین و حقوق آنان است به همین دلیل اعلام می کنیم که امت عربی و اسلامی هرگز همزیستی با غده سرطانی اسراییل را نمی پذیرند.

بیانیه علمای بیروت ادامه داد: رژیم آل خلیفه در بحرین به طور مستمر میزبان کنفرانسهای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است، از نظر ما این خیانتی است که هدف از آن ایجاد این توهم در میان مردم است که مسلمانان و اعراب هیچ مشکلی با رژیم صهیونیستی ندارند.

این بیانیه با انتقاد شدید از دیدار مقامهای بحرین با یک خاخام صهیونیست که قتل فلسطینیان را مجاز می داند، برگزاری چنین دیدارها و کنفرانسهایی را ضربه به آرمان فلسطین و تلاش برای حذف تدریجی این آرمان دانست.

علمای بیروت تاکید کردند که اما این توطئه و خیانت دیر یا زود با شکست مواجه خواهد شد.

بیانیه مزبور همچنین شرکت علی الامین بازرگان لبنانی در کنفرانس بحرین را محکوم کرد و آن را مغایر با اصول اسلامی و اخلاقی و حتی قوانین لبنان دانست که هر نوع عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را جرم می داند.

«شلومو عمار» خاخام اعظم قدس روز دوشنبه گذشته در سفری کم سابقه‌ای به بحرین رفت و در آنجا با پادشاه این کشور دیدار کرد.

در ماه‌های اخیر دولت آمریکا و چند دولت عربی از جمله عربستان سعودی و بحرین، تلاشی آشکار را برای عادی‌سازی تدریجی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند.

سفر هیأت‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی و پزشکی از رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی و آغاز روابط در سطح «گروه‌های مردم‌نهاد» از جمله این تلاش‌ها بوده است.

پربیننده ترین خبرها