شمارش اولیه آراء انتخابات الجزائر؛ پیشتازی«عبدالمجید تبون»

شمارش اولیه آراء انتخابات الجزائر؛ پیشتازی«عبدالمجید تبون»
جمعه 22 آذر 1398 - 09:53

شمارش اولیه و غیررسمی آراء انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر حاکی از پیشتازی «عبدالمجید تبون» نخست‌وزیر پیشین در بیشتر مناطق این کشور است.

العالم - آفریقا

نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر که روز پنجشنبه(دیروز) برگزار شد، حاکی از پیشتازی عبدالمجید تبون است.

صفحه فیسو‌ک تبون تصاویری از شمارش آراء در برخی حوزه‌های انتخاباتی را منتشر کرد و نوشت که شمارش آراء در برخی مناطق بیانگر پیشتازی تبون در انتخابات است.

برخی رسانه‌های محلی الجزائر از جمله وبگاه «سبق برس» نیز گزارش کرد که نتایج غیررسمی شمارش آراء در برخی ایالت‌ها بیانگر پیشتازی چشمگیر تبون است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در این گزارش آمده است که این شمارش آراء مربوط به پایتخت الجزائر، أدار(جنوب غربی)، تبسه (شرق)، جیجل (شرق)، وهران (غرب) و سطیف (شرق) است و تبون همچنان پیشتاز است و پس از او نیز دو نامزد دیگر به نام‌های «عبدالقادر بن قرینه» و «علی بن فلیس» قرار دارند.

روزنامه «القدس‌العربی» نیز نوشت که پس از اعلام پیشتازی تبون با کسب ۶۴ درصد آراء، جنجالی بین نامزدهای انتخاباتی به وجود آمده است.

«محمد لعقاب» مدیر ستاد انتخاباتی تبون در یک کنفرانس خبری اعلام کرده است که شمارش آراء در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که تبون با کسب ۶۴ درصد آراء پیروز انتخابات شده است و به تنهایی نیمی از آراء در ۳۵ استان را از آن خود کرده است.

از سوی دیگر کمیته ملی مستقل انتخابات الجزائر اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات حدود ۴۱.۱۴ درصد بوده که پایین‌ترین میزان مشارکت در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری کشور است.

در همین ارتباط ستادهای انتخاباتی «عبدالقادر بن قرینه» و «عزالدین میهوبی» و «عبدالعزیز بلعید» نیز اعلام کرده‌اند که این نامزدها به همراه تبون به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

انتظار می‌رود کمیته انتخابات عصر امروز جمعه نتایج اولیه انتخابات را اعلام کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها