سناتور آمریکایی:

شکست کوربین، خبری بد برای سندرز و چپ‌های آمریکا است

شکست کوربین، خبری بد برای سندرز و چپ‌های آمریکا است
شنبه 23 آذر 1398 - 13:51

«رند پال» عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، شکست «جرمی کوربین» در انتخابات انگلیس را خبری بد برای «برنی سندرز» و «چپ‌گرایان» آمریکا خوانده و به آنها هشدار داده است.

العالم - آمریکا

یک سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در واکنش به پیروزی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و شکست شدید «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در انتخابات این کشور، به «برنی سندرز» سناتور سوسیالیست و دیگر چپ‌گرایان آمریکایی درباره ضدیت افکار عمومی با تفکرات سوسیالیستی هشدار داده است.

نتیجه نهایی انتخابات سراسری انگلیس اعلام شد و حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر این کشور موفق شد از میان ۶۵۰ کرسی، ۳۶۵ کرسی را تصاحب کند.

پیشتر و طبق شمارش حدود ۹۹.۸ درصد آراء انتخابات سراسری انگلیس، حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین در یک شکست بزرگ تنها توانسته بود ۲۰۳ کرسی را در اختیار بگیرد.

مقام‌ها و چهره‌های سیاسی در آمریکا از قبیل شخص رئیس‌جمهور این کشور بعد از پیروزی جانسون بر کوربین، به نتیجه انتخابات انگلیس واکنش‌های زیادی نشان داده‌اند و این واکنش‌ها همچنان ادامه دارد.

«رند پال» نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا در واکنش به انتخابات انگلیس یک پیامی توئیتری منتشر کرده و در آن به نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درباره ضدیت و مخالفت افکار عمومی این کشور با افکار چپ‌گرایانه و سوسیالیستی آنها هشدار داده است.

این سناتور هم‌حزبی و متحد دونالد ترامپ نوشت: «برنی (سندرز) مراقب باش. حتی بریتانیا هم دارد سوسیالیست را رد می‌کند».

رند پال افزود: «شکست (جرمی) کوربین در بریتانیا، خبر بدی برای سندرز، (الیزابت) وارن و چپ‌ها در آمریکاست».

هشدار این عضو جمهوری‌خواه کنگره به برنی سندرز و الیزابت وارن دو سناتور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) در شرایطی مطرح شده که برخی از رقبای این دو در درون حزب دموکرات از قبیل «جو بایدن» هم با اشاره به نتیجه انتخابات انگلیس، به آنها درباره بی اقبالی تفکرات بیش از حد چپگرایانه در میان افکار عمومی آمریکا هشدار داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها