کشکول العالم/

شیطنت مجازی در عراق این بار با شبکه العالم

شیطنت مجازی در عراق این بار با شبکه العالم
شنبه 23 آذر 1398 - 19:14

یک ضرب المثل عربی معروف می گوید: دروغ بگو دوباره دروغ بگو و آنقدر آن را تکرار کن که مردم باور کنند. این ضرب المثل  حکایت دروغ ها و سوءاستفاده هایی است که در فضای مجازی این روزهای مناطق ناآرامی مثل عراق و لبنان در جریان است.

العالم _ عراق

در آخرین و جدیدترین اقدام از اقدامات شیطنت آمیز رسانه ای، انتشار عکسی جعلی و دست کاری شده از صفحه شبکه العالم که در قسمت زیر نویس آن و در قالب خبری فوری به "بیماری سید مقتدی صدر" اشاره شده است استفاده گردیده تا از سویی ایران و شبکه رسمی عربی آن یعنی العالم دروغگو جلوه داده شود و از دیگر سو به روابط حسنه میان ایران و گروه ها و احزاب داخلی عراق آسیب رسانده شود. این در حالی است که چنانکه در عکس های زیر مشاهده می شود اولا گرافیک شبکه العالم قریب به دو سال است که تغییر شکل داده و صفحه آرایی و فونت آن کاملا نسبت به قبل تغییر کرده ثانیا مجری شبکه العالم خانم "عبیر منصورسرحان" بیش از 6 ماه است با شبکه العالم خداحافظی کرده و در لبنان زندگی می کند و بالاخره اینکه تصویر استفاده شده از ایشان قدیمی و مربوط به سال های ابتدایی همکاری ایشان با شبکه است.

در خلال ماه های گذشته کم نبودند ادعاهای کاذبی که در این دو کشور و به ویژه در عراق با هدف بهم زدن روابط میان دو ملت ایران و عراق خلق شدند و در فضای مجازی دست به دست شدند اما پس از گذشت مدت زمان نه چندان طولانی بی بهرگی آنها از واقعیت روشن شد. خالی ازلطف نیست به خبری که به ادعای وجود نیروهای ایرانی درعراق وبالعکس استقرار نیروهای حشد الشعبی در ایران برای انچه سرکوب تظاهرات و اعتراضات نامیده شد اشاره شود و یا از تصاویر فتوشاپی که در امپراطوری دروغ غربی - عبری و عربی پلاکاردهای دردست تظاهر کنندگان عراق را از نوشته های اصلاح گرایانه به شعارهای معطوف به اهداف خاص خود تغییر داده و منتشر کرده بودند یاد شود و ...

اگر چه دشمنی با ایران و تلاش جهت برهم زدن روابط میان دو ملت عراق وایران سابقه ای به در ازای خلاصی یافتن این کشور از استبداد صدامی و اشغال امریکایی دارد اما انتشار این تصویر در یک نگاه کلی بی ارتباط با حرکت جریان اصلاح طلبی مردم عراق به سمت ارامش، ثبات مجدد و تعمیق قانونمداری در عراق نیست و در نگاهی خاص ترگونه ای عقده گشایی کور از راهپیمایی پرشکوه امروز مردم عراق درحمایت از مرجعیت و اصلاحات و آرامش در کشور با شعار لزوم عدم مداخله بیگانگان و ضرورت خروج آمریکا از این کشور است.

پربیننده ترین خبرها