حملات روزانه به مسلمان‌ها در آلمان؛ نزدیک به ۲۰۰ حادثه اسلام‌ستیزانه در ۳ ماه

حملات روزانه به مسلمان‌ها در آلمان؛ نزدیک به ۲۰۰ حادثه اسلام‌ستیزانه در ۳ ماه
شنبه 23 آذر 1398 - 20:56

آماری که پلیس آلمان منتشر کرده نشان می‌دهد تنها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نزدیک به ۲۰۰ حمله به افراد مسلمان در این کشور ثبت شده است.

العالم - اروپا

آمارهایی که به تازگی در آلمان منتشر شده، از تعداد قابل توجه موارد اسلام‌ستیزانه در این کشور حکایت دارد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «تی‌آرتی»، دولت آلمان روز شنبه اعلام کرد که تنها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی دستکم ۱۸۷ جرم مرتبط با اسلام‌ستیزی در این کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، آلمان در سال‌های اخیر شاهد افزایش اقدام علیه مسلمانان بوده است. تبلیغات احزاب و جنبش‌های راست افراطی به عنوان یکی از عوامل این افزایش معرفی شده است. پلیس آلمان سال گذشته هم ۸۱۳ مورد اقدام علیه مسلمانان از جمله توهین، تهدید با ارسال نامه، حملات فیزیکی و حمله علیه مساجد را ثبت کرده بود.

آلمان با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت، بعد از فرانسه دومین کشور از حیث جمعیت مسلمان ساکن در اروپا است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان به میزان قابل توجهی افزایش داشته است. شورای اسلامی آلمان واقع در شهر کلن نیز به تازگی با انتشار گزارشی در خصوص خشونت علیه مسلمانان از سیاستمداران این کشور خواسته تا برای مقابله با اسلام‌هراسی اقدام فوری انجام دهند.

حمله به زنان محجبه و مساجد و دیگر مؤسسات مسلمانان از دیگر حوادث اسلام‌ستیزانه در آلمان است. وزارت کشور آلمان در گزارش‌های خود بیشترین حمله‌ علیه مسلمانان را به گروه‌های راست افراطی نسبت داده است. در این حملات دستکم ۳۳ مسلمان مجروح شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها